Ugrás a fő tartalomra

Lisa Jane Smith: A visszatérés: Leszáll az éj


Hogy akadtam rá: A sorozat (Vámpírnaplók) megtetszett, és gondoltam nosza olvassuk el a könyveket is. Sok helyen olvastam, hogy hasonlít az Alkonyatra, csakhogy ezt 1991-ben adták ki. Így egészen biztosan ez volt előbb.

Várható magyar megjelenés: ???

Úgy általában az egészről: Hol is kezdjem ezt a kritikát? A Vámpírnaplók kedvelői megfognak engem utálni... az biztos. Aki látta a sorozatot és arra kíváncsi húha, mi lesz a folytatás, hátha a könyvből megtudja, az ne, ismétlem NE OLVASSA EL a könyveket. A sorozat és a könyv ég és föld.

Ha már elkezdtem a Vámpírnaplók sorozatot, akkor be is fejezem. Ehhez pedig a kezembe kellett vennem a Return, az az Visszatérés köteteket, amit Smith gyanúsan az után írt, hogy megvették a sorozat jogokat. Hiszen 10 év után folytatta a történetét, ami nagy gond. Hogy miért is? Mert Smith időközben elhagyta a jegyzeteit, és maga sem tudta mit írt az előtte lévő négy részben. No, de, kezdjük a történettel.

Elena megint él, már ki tudja hányadszorra tért vissza az élők közé. Igen, ám, akadt egy kis gond. Bár a negyedik kötet végén, tökéletesen beszélt, járt és ember volt. Eltelt azóta két hét, és Elena nem tud beszélni, olvasni, semmi. Csak telepatikusan tud kommunikálni, spirituális gyereknek hívják, így Stefan nem akarja kihasználni. Elena nem hord alsóneműt, nem érti, miért zavar mindenkit a meztelenség, szeret repülni, és smárolással ismer fel akárkit (ahogy a prérikutyák, amit szépen kifejtenek a könyvben.)

Ezek mellett persze, a főhősünk inkább Damon lesz. Nem is értem miért. Mármint oké, szerettem őt, de Smith váratlanul őt hozta előre. Csak éppen ezzel a Damon fanok se nyernek semmit, mindjárt el is mondom miért. Damont valami Caroline házához húzza. Ugyanis a lány démonokkal szórakozik. Igen, Caroline, akit megmentettek a negyedik kötet végén Tylertől és Klaustól, az a Caroline tervez visszavágni nekik, alkut köt egy démonnal. És közben Damon pedig elveszti az uralmát teste felett, majdnem megöli Caroline-t, sőt meg is csípi egy szúnyog (vámpírt, baszki, vámpírt (!)), és mi már innen tudjuk, hogy Damont megszállták a démonok, nyíltan le van írva. Vicc: ez az egész 600 oldalas könyv csattanója.

Szóval Caroline tervezget, jönnek a démonok, Damon pedig egyre több ember vért iszik, mert ez a vámpíroknál jelzi a betegséget, Elena pedig rájön, hogy Caroline-t megszállták, megpróbálja kiűzni belőle a gonoszt, és hopp szárnyat növeszt. De csak kis időre. Caroline persze nyíltan ellenük lép fel, nem is játssza tovább a jó kislány szerepét.

Na, de jöjjön a velős kritika része, hogy miért érdemel két pontot csak ez a könyv. A történet unalmas, mindent tudunk előre. SZÓ SZERINT le van írva a NAGY REJTÉLY a legelején, nyílt jelek is mutatnak rá, amiből a karaktereknek is leeshet, sokszor ki is mondják magukban, de csak a 450. oldalon jönnek rá. Egyszóval: borzalmas. A felépítés L. J. Smith-es: nincs tetőpont, nincs bevezetés, semmilyen alap tagolás. Feszültség? Semmi. Izgalom? Semmi. Érzelem? Az sincs. Csak 600 oldalnyi kínszenvedés.

Jöjjenek a hibák:

A történet 1992-ben játszódik, a negyedik kötet után PONTOSAN két héttel, Smith elhagyta a jegyzeteit, és elkezdte a mai korban írni, de kiemelte, hogy 1992. van. Ergo, mindenkinek kamerás mobilja van, laptopja, videó kamerája, és meg is jegyzi Damon is, mennyit fejlődött a technika. Sőt!!! Bonnie elkezd könyörögni Stefannak hajért és vérért (hiszen ezzel tudja elérni őt varázslattal), erre Stefan feltartja a mobilját: "Most már van ilyen!" Két hét alatt rohadt sokat fejődött a technika! Gratulálok L. J. Smith! És a vicc? A fele cselekményt a technikai kütyükre alapozza: vámpíroknak szóló weblap, szellemek, amik kamerás mobilra beszélnek, stb. ILYEN NAGY BAKIVAL, HOGY LEHETETT KIADNI? Fanfictionökben is utálom, ha valaki nem tudja, hogy milyen korban, mi volt. Idegesítő, hogy ennyire hülyének nézik az ember.

Csináltam magamnak egy kis hibajegyzéket, ezekből merítek, lehet, hogy valami kimarad, hiszen annyi hiba van ebben a könyvben, hogy csoda lenne összeszedni őket:

Elena halott. Mindenki tudja. De, amikor nyomozni kell, nem marad egyedül, őt is viszik. Hogyan? Felvesz egy baseball sapit, egy farmer gatyát, és azt mondják, hogy emiatt nem ismerik fel. Mert hogy a régi Elena Gilbert túlságosan divatos volt, így már rá sem ismernének. NE! Ilyet ne írjunk, ez szimplán rossz felfogás.

Mrs. Flowersnél laknak, aki nyíltan tud Elenáról. Na, már most akkor miért lepődnek meg, ha tudják, hogy Flowers micsoda, miért lepődnek meg, hogy tudja, hogy Stefan vámpír? Ha Flowers természetfeletti még szép hogy tud a természetfeletti létezéséről. De mindegy, ez Smith-t nem érdekli, csak próbált valami random jelentet írni. És ez a baj Smith csak próbálkozik írni. Próbált vicces dolgokat írni bele: amikor a legnagyobb feszültség van, elkezdenek vihogni, mikor bármikor megölhetnék őket. És tényleg nem vicces dolgon röhögnek. A másik, a nagy szarkasztikus beszólások. Elenának megpróbált a szájába adni valami nagyon "cool" szöveget, de olyan bénán jött ki a nagy csatában, hogy csak fojtogattam magam közben a párnával. (Tekintve, hogy Elena egy fenyővel harcolt, azt hiszem ez érthető.)

Az ellenségek: nos, itt nem vámpírok, nem vérfarkasok, hanem... FÁK. Egyszeri fenyőkkel küzdenek (ezek harapós fenyők ám, embereket esznek), ami szimplán nevetséges és unalmas volt. Leginkább úgy éreztem, hogy Smith-nek fenyőfóbiája van. A bónusz, hogy az erdőt, melynek neve RÉGI ERDŐ, épp most tette bele, eddig semmi ilyesmi nem volt ott. Nem baj, újítsunk.

Ha már újításról van szó: Smith elfelejti mit írt. És ez iszonyatosan nagy hiba. Oké, elnézte a naptárat és 1992-es és 2009-es crossovert írt, de elfelejti a saját sztoriját is? Leírta, hogy Elena félt attól, hogy vért igyon. Mikor félt? Szimplán bármikor benyakalta Stefan vérét. És ugye ami a Fell's Churchbe vonzó erő volt eddig, az a "nagy vérontás a polgárháború alatt." Most ez átváltott abba, hogy LEY VONALAK. *marokszám tépi a haját* Fogalmam sincs, hogy lehetett ilyen megszerkesztetlen könyvet kiadni.

Úristen, annyi logikai baki van, fel nem tudom sorolni. De pár szemet szúró példa: Van XY ember, aki előtt Bonnie random elkezdi megbeszélni a természetfeletti probléma megoldását. Azért pont ez lenne a lényeg, hogy ha összetalálkozik a két világ, akkor kelljen egy kicsit a szereplőknek manőverezni, hogy mindkét világbeli problémát megoldják. Itt? Szimplán XY azt mondja: "Oké." Semmi megkérdőjelezés, direkt úgy tesz, mintha nem hallotta volna. Majd szimplán a következő mondatnál már teljes mértékben hisz nekik, hogy létezik természetfeletti, hogy ezeket a lányokat démonok szállták meg. Mi ez kérem? Értelem? Logika?

Másik ilyen példa: Bent van egy démon szállta gonosz, erre fogják, beviszik az összeesett emberkét, hogy letegyék az ágyra. Ami alatt ott a démon... Ennek mi értelme? Egy halom ilyen értelmetlen karaktermozgatás van benne. Ott a veszély... nem menekülnek, nem. Hanem csak állnak, körbenéznek, és olyan dolgokat csinálnak, ami nem reális. Miközben egy éles tűvel támadnak Meredithre Bonnie felmegy a telóján a netre google-ozni. MINEK? MIÉRT?

A szereplőknek pedig végtelen vérfolyamuk van. Vámpír sorozat értem én, kell ide a vér. De Mattből annyi vért kivesznek, amennyi után minimum 3 napig a kórházban feküdne. Erre mit csinál? Fogja felkel és lefutja az egész könyvet. Ugyanez Elenára is vonatkozik. Sőt, az írónő a gonoszokat iszonyat erősnek festi le, erre Elena csak fogja és egy kézzel felemeli az egyiket, pedig nincs szuper ereje, legalábbis nem fizikai.

Óh, az erők. Ugyebár Smith ezt a jegyzetfüzetét is elhagyta. Bonnie-ról tudtuk, hogy megtudják szállni, transzba tud esni és tud varázsolni. Most már telepatikusan kommunikálni, aurát látni is tud. De mindezt varázsütésre, a két kötet között fejlesztette ki. Elenánál is így tűnik fel a képessége, egyik percben nincs, másikban úgy használja az író, mintha már meglett volna eddig is. "Látta a Ley vonalakat eddig is, nem lehetett őket nem észre venni, világítottak..." Csak akkor említ meg valamit Smith, ha eszébe jut, aztán visszautal, ami ismét csak bizonyítja, hogy nem csak suta, esetlen, kezdő író, hanem rémes.

Még egy kis értelmetlenkedés: Nincs térerő a NAGYON FÉLELMETES ERDŐBEN. Vágom, ők is tudják. De Matt felhív három számot, ismétlem, felhív (!), majd utána elkönyveli, hogy nincs térerő... Csak én érzek itt logikai bakit?

Smith több karakter szemszögéből ír most, leginkább Damon, Elena, Bonnie és olykor Stefan. A vicc az, hogy olyan információval gondolkozott Bonnie, amit csak Damon és Elena tudhatott... Smith! Könyörgöm, ne írj felváltott nézőpontból, ha nem tartod számon, melyik szereplő kit ismer.

Azt hiszem, már csak három nagyobb hibát emelnék ki.

Első: A gyermeteg kivitelezés még mindig megvan. Próbál humort írni, nem megy neki. Nyomozás? Nincs is. És megint: előtérbe helyezi a pletykálást, mint a "világmegmentést." Egyszerűen nem értem, hogy "hányhatott" össze ilyen sztorit Smith. A főhősök előtt van minden. Elmondják a tényeket, levonják a következtetést, igen, Damont démon szállta meg, kb 10 millió okot felsorolnak. Ki is mondják. De nem tudatosul bennük az információ és kb. a 30. fejezetnél tesznek ezügyben valamit.

Második: Elena képessége. Ne. Ne. Ne. Elena visszatért és valami félig angyal félig szellem izé. Eleve nem is kérdezik meg, miért jött vissza. Eleve nem is lényeg ez a könyvben, fel sem merül. A lényeg az, hogy Elenának minimum 3 pár szárnya van. Mind persze más színű és másra való. Ez annyira nevetséges, hogy egy Mary-Sue fanfiction író is megirigyelné.

Három: Damon karaktere. Egyszerűen nevetséges. Nem is karakter az ilyen, őszintén. Meglátja Bonnie-t és megöleli, csak mert él. DAMON? MEGÖLELI? És Smith leírja, hogyan olvasztja fel ez Damon lelkét. Majd gyorsan a visszautasítás miatt vissza is pakolja. Egyszerűen mint egy rossz 12 éves által írt valami. (Kb. az én akkori könyveim voltak ilyenek. "És nagyon jó barátok lettek onnantól kezdve.") Istenit, Damon még sír is, csak azért, mert rájön, hogy ő volt a gonosz! És még csak ki sincs fejtve, meg sincs rendesen írva.

És még, ami baki. Smith nem tud rendesen, következetesen írni. Gratulálok neki, megtanult összetett mondatokat írni. De nagyon sokszor elkalandozik, hogy egy hős áll és néz, miközben zajlana valami, és addig meg nem hiszem el, hogy minden megáll és nem mozdul tovább.. Pedig itt így van. Néhol olyan képzavaros a leírása, hogy az ember csak fogja a fejét. Lehetetlen ebbe a sztoriba beleélni magad.

Van egy teljesen olyan fejezet, ahol nem lehet tudni melyik világban vannak a főhősök, vannak olyan dolgok, amiket úgy említenek meg a szereplők, hogy előtte nem is beszéltek róla. Mintha lapok hiányoznának a könyvből. (Nem, nem hiányzik semmi a könyvemből.) Összefüggéstelen néhol a szöveg.

Összességében egy nagyon gyatra folytatása, az amúgy sem éppen kitűnő sorozatnak. A történet ötlet is rémesen rossz és nevetséges itt. Nincs titok, rejtély, nyomozás. Minden nyíltan ki van mondva, és mivel nem is szórakoztató, ez a 600 oldalas saláta (mert ez nem könyv) iszonyatos és rémes. Emellett pedig minden klisés, a horrorfilmes kifordult testes járástól kezdve, a Coraline-féle "pókháló" világon át, a Seelie Tündéres (Hamuváros) csókon keresztül, az Elveszett Szobás kulcsig minden. Nem, nem zavarnak a klisék, de itt csak minden össze van dobva. Ezt a démonbogarak is jól mutatják, szinte követhetetlenül vannak leírva, akár a Kafka Átváltozásában: nem lehet tudni, pontosan mekkorák. Egy jelenetben többféleképpen is le van írva. Csak csodálkozom, hogy ez a valami best seller tudott lenni.

Apró és egyetlen pozitívum: VAN INCEST A KÖNYVBEN. Azaz vérfertőzés, testvér-testvér közötti kapcsolat. Ez az egy, ami miatt kettest kap.

Kedvenc karakter: Damon, Meredith, Schinchi, Misao

Ami kifejezetten tetszett: -

Ami nem tetszett: az érzelmek hiánya, a sok filmes klisé, a felépítés, az iszonyatos logikai bakik, a merő hülyeség

A történet: 2/5 pontból

A karakterek: 3/5 pontból

A borító: 4/5 pontból

Megjegyzések

  1. Azt hiszem a sorozat utolsó részével megvárom a Te kritikádat. Esküszöm 1000X nagyobb volt az élvezeti értéke ennek a bejegyzésednek, mint magának a könyvnek. :)

    Az elejét én is igencsak nehezen raktam össze. Néztem ki a fejemből, hogy Elena mi is tulajdonképpen? Élő, vagy halott, vagy vámpír vagy angyal vagy valami hibrid?
    Ezen a "smárolva ismerkedem" részen meg szó szerint fetrengtem, olyan röhögő görcs kapott el. :)

    Igen, számunkra, az olvasók számára már az elején teljesen egyértelmű, hogy Damont megszállta valami. Erre még akkor is rá lehetett volna jönni a viselkedéséből, ha a szúnyogcsípést nem említi. De hát szegény "hőseink" egészen máshova figyeltek, és nem vették észre...

    Ebbe a "generációs" problémába bele sem gondoltam. A 4 hétnyi szünetet meg a 10 évnyi technikai fejlődést valahogy nem sikerült összekapcsolnom. :) Vajon hol járt az agyam olvasás közben? :) (egy biztos, nem a könyvön)

    A beszólásokról, meg a szarkasztikus poénokról csak annyit, hogy Elena szájából bármilyen poén elér furán hangzik számomra.

    Elena szárnyai: Ebben az a vicces, hogy az SS elejére elfelejti őket használni, holott a két könyv között talán, ha 1-2 óra telik el. De a végére megint megtanulja, hogy kell ilyeneket kreálni(nincs erre jobb szó). És akkor megint újabb szárnyakat ismerhetünk meg. Mindig olyat, amire épp szüksége van...

    Ami még számomra homály a könyvben (és az SS-ben is), az Damonnak ez a Sötétség Királynője becsípődése. Állandóan ezt hajtogatta. Nekem meg a hajam égnek állt tőle. De arra nem sikerült kilyukadnom, hogy ennek mi a lényege.

    VálaszTörlés
  2. Óh basszus, azt le is hagytam a kritikából, pedig bele akartam írni. Damon egyértelműen nem szerelmes Elenába, az első négy részben semmi ilyesmi nem volt, maximum birtoklási vágya van, és nem szerelmi szinten féltékeny Stefanra. Szóval sajnos kimaradt, de Damonnak valami Sötétség Hercegnője fétise van...

    VálaszTörlés
  3. Hát én még egyik könyvet sem olvastam, de ha némi vágyat is éreztem volna rá valaha, a kritikák teljesen elvették xD
    Ez amúgy nagyon nagy volt! Annyit röhögtem rajta, két hét alatt, azok a kütyük! Úhh, ez a nő xD
    Na, szóval csak azt akartam mondani, h ez egy oltári jó kritika volt ;) xD

    VálaszTörlés
  4. Mindenki azt mondja, hogy elveszem a kedvét. :) Pedig nem szándékos, csak felkészítem az embereket, akik olyanok, mint én, azaz a sorozat után kezdik el olvasni. Néhány embernek még így is tetszik, de nekem eleve az első 4 könyv nem volt az én asztalom a hirtelen szerelemmel és a kifejtetlennel dolgokkal. :D De ez a könyv még az első négy részen is túltesz. Örülök, hogy a kritikát szórakoztatónak találtad. :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi a kritikát. Az első két rész után feladtam, ezek után nem is bánom. Ez a nő az alapötleten kívül nem produkált sokat. Abból viszont gondolom jól megél. Remélem az VD sorozat nem követi a könyvet, ahogy eddig is csak nyomokban. Szerencsénkre:)

    VálaszTörlés
  6. Én is remélem, hogy a VD sorozat a nevetséges elemeket kihagyja. Ezért is imádom a sorozatot, mert minden karakter logikus és reális, és azt hiszem, azt nem is kell isteníteni. :) Ellentétben a könyvben minden létező hiba előfordul a szóismétléstől kezdve, a logikai bakikon át, az unalmas történetig minden. Az első 4 kötetben (vagy inkább csak 3-ban, a negyediket is soknak éreztem) az alapötlet jó és az előtt fejet is hajtok. De a kivitelezés... Ezek után inkább hagynia kellett volna. De igen, a jogokból vígan megél biztosan az írónő.

    VálaszTörlés
  7. Én is előbb a sorozatot láttam, és lelkesen megvettem egyből az első két kötetet, de hiba volt. Nekem már ezek sem tetszettek, úgyhogy akkor biztosan nem fogom beszerezni a következőket. A sorozat 10/10, de a könyvek... Valamiért olyan érzésem volt, amíg olvastam, hogy egy lelkes 13 évesnek a kezébe adtak egy tollat, hogy írjon egy vámpíros regényt. :D

    VálaszTörlés
  8. Pontosan én is így érzem. Valahogy olyan, mint egy rossz fanfiction, amit lelkes kicsik írtak. :)

    VálaszTörlés
  9. Köszi xD én pont most szándékoztam elolvasni de ezután a kritika után megmentettél 600 oldalnyi szenvedéstől xD

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!
    Én olvastam az első 4 könyvet, nekem tetszettek, bár nem egy Harry Potter.
    Elolvastam a kritikáidat róluk, de én így is megveszem a további könyveket is.
    Kíváncsi vagyok mi a váleményed a 6. könyvről is, ha lesz időd majd írd meg ha olvastad.

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Én is olvastam az első 4-et és az 5-be belekezdtem, hát valami borzasztó volt, teljesen igazad volt a kritikában. Én nem tudtam végig olvasni egyszerűen szörnyű, nem lehet követni a cselekményt teljesen másról szól a könyv mint az első 4. Semmi átmenet nincs a 4. és 5. rész között Elena visszatér tud beszélni minden jó, Caroline tök hálás nekik, erre a következő részbe Elena 5éves szinten áll Caroline meg egy elvetemült szadista lesz

    VálaszTörlés
  12. A kritikádban azt írtad, hogy nem kitűnő a sorozat sem, a kommentben pedig imádod - ez az utóbbi jobban tetszik. :) Én még nem jutottam el a salátáig, a 3. részt olvasom pillanatnyilag, de volt annyi eszem, hogy a könyvtárból hozzam ki, és ne költsek rá. :) Egyébként nekem már eddig is voltak olyan részek, hogy nem értettem, hogy akkor most kiről is van szó...Lehet, hogy csak a magyar nyelv szépsége miatt. A film egyértelműen viszi a pálmát a könyvvel szemben!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Kedvenc disztópiás/poszt-apokaliptikus regény

A LISTA FOLYAMATOSAN FRISSÜL! (utoljára frissítve 2016. május 22 .) 10. James Dashner: Az útvesztő (ifjúsági, 3 részes sorozat) Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK… …megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is. James Dashner tril

V. C. Andrews: Virágok a Padláson

Hogy akadtam rá: Mivel fura érdeklődési köröm van, sokszor belebotlottam ebbe a könyvbe, végül egy német lány javasolta, hogy olvassam el (egyezik az ízlésünk), mivel úgy gondolta, hogy imádnám. Úgy általában az egészről: Adott nekünk a Dollangager család, akik abszolút tökéletesek. Ott van Corrine, a gyönyörű anya, Christopher, a szerető család apa, ifjabbik Christopher, az okos báty, Catherine, a főhősünk, aki balerina akar lenni, és két kisebb iker Cory és Carrie. Igen, a család, mint látjuk imádja a C betűs kezdőneveket. Mind gyönyörűek, mind szőkék és kék szeműek, a szomszédok Dresden babáknak hívják őket, irigylésre méltó életük van. Ha anyuci egy kicsit túl sokat is törődik a külsejével, ugyan mi az, hiszen szeret itt mindenki mindenkit. Ám egy napon a családfő autóbalesetben meghal, és innentől kezdve a tökéletes családi idill megtörik. Édesanyjuk picit összeomlik, de hát ez várható is, végül a szüleihez fordul, és sok-sok levél után a vonakodó nagyszülők készek arra, hogy b

J. M. Barrie: Pán Péter

Hogy akadtam rá: Egyszer volt, hol nem volt sorozat rajongója vagyok és ott beleszerettem Pán Péterbe. Úgy általában az egészről: „Nem létezett náluk boldogabb család, amíg meg nem érkezett Pán Péter.” Ilyen és hasonló baljóslatú mondatok tűzdelik a szöveget, míg megismerjük az átlagos, angol családot, Darlingékat. Nincs túl sok pénzük, a felnőttek házassága nem éppen szerelmen alapul, de van három gyerekük, akik nagyszerű képzelőerővel rendelkeznek. Mrs. Darling, miközben a szokásos anyai teendőket végzi és rendbe teszi esténként a gyermekei elméjét, Wendy, egyetlen lánya képzeletében meglát egy fura nevet, Pán Péterét. Bár a gyerekek váltig állítják, hogy sosem látták Pétert, és a szülők megrögzötten hiszik, hogy ez valami kiskori képzelgés, mégis Mrs. Darling, mintha maga is emlékezne Péterre. Aztán egyik este megjelenik egy levelekbe öltözött fiú, és szerencsétlenül elveszti az árnyékát, amit végül Wendy segít neki visszarakni. Péter, mivel annyira lenyűgözi a lány, ú