Ugrás a fő tartalomra

Kérdések/memék/miegyéb

Nem bírtam magammal, úgyhogy kerestem könyves dolgokat. Szóval 3 dolgot láthattok alább: Amadea blogjából vett láncpostot. Egy nem tudom honnan vett könyves kérdést, és Alyson Noel oldaláról vett kérdéseket.

Amadea blogjából

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?

Claudia Gray: Stargazer, azaz az Evernight második része. Rettenetes volt. Számomra teljesen össze-vissza és értelmetlen. Mindig, amikor úgy éreztem, javulhat a történet, Gray leírt egy mondatot és a falba vágtam a fejem. Túlságosan amerikai nekem, vagy csak értelmetlen.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Cassandra Clare: City of Glass, azaz a Mortal Instruments trilógia befejező része. Egyszerűen csodálatos az a könyv, bár elvileg nagyobb tartalom nem lenne benne, csak egy romantikus/kaland regény, de mégis...

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?

Hmm... szerintem nem olvastam még olyat, amitől nagyon féltem volna. Talán Anita Blake egyszer-kétszer közel járt hozzá. A Nevető Holttest és az Obszidián pillangóban egy-két jelenet.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

Különböző könyvjelzőket (amit a német levelező társamtól kaptam ajándékba, amit a nagyitól kaptam születésnapomra, amit eleve a könyvekbe tesznek, egy Könyvmolyképzős reklámpapír, de csak mert rajta van Jace Wayland :D, papírcetli, számla (a City of Glasses), kártya lap (talán a treff hármas).

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt...hm?

Otthon is, ha nincs éppen áram, akkor biztos. :D Otthon, amikor tehetem, és van mit olvasnom (most elég sok van a listán, szóval csak az idő tényezővel akad gondom). Suliban mindig, régen gimiben is olvastam még órán is. Mostanában azért már gyakorlaton nem olvasok, csak néha előadáson. Sokat utazgatok suliba, szóval buszon/héven/réven/villamoson. Vagyis mindig és mindenhol.

6. Mi volt Kertész Manó elmélete a törzsi eredetű helyenevek keletkezése kapcsán? Vicceltem.

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?

Valami mesekönyv... az jut eszembe. Valami, amiben volt Hófehérke, Csipkerózsika, ilyesmi.

7. Puhakötésű vagy keményfedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

Mindegy. A keményfedelesben csak az a baj, hogy általában van rajta ilyen dísz borító is... (nem tudom, hogy hívják) és azokat le kell vennem, mert lekopik róluk az aranyfesték, meg összekarcolódnak, aztán a végén hiába is teszem el, eltűnnek.

8. Mit olvasol most?

Sok mindent. Laurell K. Hamilton: Blood Noir (Anita Blake 16.), Laurell K. Hamilton: Stroke of Midnight (Merry Gentry 4.), Melissa Marr: Fragile Eternity (Tattoo Faeries 3.), James Patterson: The Angel Experiment (Maximum Ride 1.), Anne Rice: A Testtolvaj Meséje (Vámpírkrónikák 4.), Cornelia Funke: Inkheart (Tintavilág 1.)

9. És hanyadik oldalon jársz?

Laurell K. Hamilton: Blood Noir (Anita Blake 16.) - kb. a 60. oldal környékén
Laurell K. Hamilton: Stroke of Midnight (Merry Gentry 4.) - 75. oldal
Melissa Marr: Fragile Eternity (Tattoo Faeries 3.) - 14. oldal
James Patterson: The Angel Experiment (Maximum Ride 1.) - 22. oldal
Anne Rice: A Testtolvaj Meséje (Vámpírkrónikák 4.) - 15. oldal
Cornelia Funke: Inkheart (Tintavilág 1.) - 74. oldal

10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?

Tegyük hozzá, hogy csak véletlenül. Leenni, leönteni néha. Belefirkálni csak a HP-be szoktam. :D Aláhúzogatni a kedvenc idézeteim.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

Igen, egyértelműen. A címekben szeretem, amik engem megfognak, és a borító szintén nagyot dob rajta, hogy egyáltalán elolvasom-e a fülszöveget, aztán meg magát a könyvet.

12. És az oldalszám?

Minél több, annál jobb. :D Nem tántorít el akár az 1000 oldal sem.

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Csak az Anita Blake-ben szoktam az utolsó bekezdést elolvasni. :D

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Sok, nagyjából majdnem mindet. A HP-k, az Anita Blake-ek, a Merry Gentryk, Sosehol, Csillagpor, Coraline, City of Bones, City of Ashes, City of Glass, The Summoning.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?

Nem igazán, még nem ütettem el magam kocsival sem, miközben könyvvel a kezemben sétáltam.

16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

Eddig nem kaptam olyan könyvet, ami nem tetszett volna. Sőt, ritkán kapok könyveket, pedig imádom őket. Csak anyukám és a barátom szokott meglepni könyvekkel, de mindig kitalálják mire vágyom a legjobban. Egyedül az Evermore második részében csalódtam, de hát, azt sikeresen likvidálta a kutyám. :D De szerintem nem szabadulnék meg amúgy sem semmilyen könyvtől.

17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?

Igen, magammal viszem. :D Mindenhova.

18. Tényleg, olvasol a mosdóban?

Igen.

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?

Szoktam listákat írogatni papírra, néha kiragasztom őket, amin szerepel a megveendő könyvek listája árral együtt.

Alyson Noel blogjából vett kérdések

1. Melyik könyvtől érzed úgy, hogy jobb író lettél?

Hát talán a Neil Gaiman novellák és regények, Cassandra Clare Mortal Instruments trilógiája, és Kelley Armstrong Darkest Powers könyvei és Nadia Stafford sorozata

2. Melyik könyvtől sírtál?

Neil Gaiman: Amerikai Istenek, Cassandra Clare: City of Glass (a végén szegény Jace), Neil Giaman: Sosehol, Stephenie Meyer: Újhold, Stephenie Meyer: Burok.

3. Melyik könyvtől nevettél sírva?

Cassandra Clare Mortal Instruments trilógia - az egészben olyan humor van... :D
Kelley Armstrong Darkest Powers és Nadia Stafford sorozat. (Derek:"Itt ez az edény, ebbe raktározd el a pisid, amíg tisztán kell tartanod a vizeleted" *Simon jön* Simon: "Meg akartam kérdezni, mit csináltok, de azt hiszem, nem akarom tudni." Más: Nadia:"Hogy törted el a bokád, Jack?" - Jack egy nagyon komoly és profi bérgyilkos, aki munka közben eltörte a bokáját - Jack: "A munka jól ment. Kész voltam. Épp elmenni próbáltam. Erre ott volt egy kőfal. Simán meg tudtam volna állni, hogy átmásszak rajta. De nem. Én át akartam ugrani. És arccal kötöttem ki a kibaszott tulipánok között.")

4. Melyik könyvtől érezted úgy, hogy akár a világot is leigázhatod?

Hát... fogalmam sincs miért, de Stephenie Meyer Twilight saga és Cassandra Clare Mortal Instruments trilógia.

5. Melyik könyveket olvastad több, mint háromszor?

A fenti kérdéssorban már válaszoltam erre. :)

6. Melyik könyv miatt maradtál fent egész éjjel?

Harry Potterek, Anita Blake-ek, Evermore, Mortal Instrumentsek, Darkest Powersek, Nadia Staffordok

7. Mit akarsz újra elolvasni?

Most épp Kelley Armstrong Darkest Powers sorozatát, hogy felkészülhessek a versenyre. :D

Valami könyves meme

1. Végy le öt könyvet a könyvespolcodról!

2. Első könyv – első mondat
3. Második könyv – utolsó mondat az ötvenedik oldalon
4. Harmadik könyv – második mondat a századik oldalon
5. Negyedik könyv – a százötvenedik oldalon az utolsó előtti mondat
6. Ötödik könyv – a könyv utolsó mondata
7. Szerkeszd ezt az öt mondatot egy bekezdésbe.
8. És nézd meg, hogy valaki ki tudja-e találni, mely könyveket használtad.

1. "The cold snap of the previous week was over; the sun was shining brightly as Clary hurried across Luke's dusty front yard, the hood of her jacket up to keep her hair from blowing across her face" - jó, ez az egy angol, bocsánat érte. Ez nem jelent meg magyarul, de hátha valaki megfejti.

2. "Esme közben visszatért: éppen a padlót mosta föl, ott, ahová estem - a szaga után ítélve alighanem tömény hypóval."

3. Sajna a második mondat túl kevés, ezért kettőt is kimásolok: "Nem tudom. Még soha nem haltam meg."

4. "Végül is tőle tanultam a prioritásokat."

5. "Istennő, adj nekünk jó szerencsét és termékeny telet."

Na, így vároma megfejtéseket kommentbe. :D Vagy a tippeket, kíváncsi vagyok. Segítség: minden könyvről található kritika az oldalon.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Kedvenc disztópiás/poszt-apokaliptikus regény

A LISTA FOLYAMATOSAN FRISSÜL! (utoljára frissítve 2016. május 22 .) 10. James Dashner: Az útvesztő (ifjúsági, 3 részes sorozat) Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK… …megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is. James Dashner tril

V. C. Andrews: Virágok a Padláson

Hogy akadtam rá: Mivel fura érdeklődési köröm van, sokszor belebotlottam ebbe a könyvbe, végül egy német lány javasolta, hogy olvassam el (egyezik az ízlésünk), mivel úgy gondolta, hogy imádnám. Úgy általában az egészről: Adott nekünk a Dollangager család, akik abszolút tökéletesek. Ott van Corrine, a gyönyörű anya, Christopher, a szerető család apa, ifjabbik Christopher, az okos báty, Catherine, a főhősünk, aki balerina akar lenni, és két kisebb iker Cory és Carrie. Igen, a család, mint látjuk imádja a C betűs kezdőneveket. Mind gyönyörűek, mind szőkék és kék szeműek, a szomszédok Dresden babáknak hívják őket, irigylésre méltó életük van. Ha anyuci egy kicsit túl sokat is törődik a külsejével, ugyan mi az, hiszen szeret itt mindenki mindenkit. Ám egy napon a családfő autóbalesetben meghal, és innentől kezdve a tökéletes családi idill megtörik. Édesanyjuk picit összeomlik, de hát ez várható is, végül a szüleihez fordul, és sok-sok levél után a vonakodó nagyszülők készek arra, hogy b

J. M. Barrie: Pán Péter

Hogy akadtam rá: Egyszer volt, hol nem volt sorozat rajongója vagyok és ott beleszerettem Pán Péterbe. Úgy általában az egészről: „Nem létezett náluk boldogabb család, amíg meg nem érkezett Pán Péter.” Ilyen és hasonló baljóslatú mondatok tűzdelik a szöveget, míg megismerjük az átlagos, angol családot, Darlingékat. Nincs túl sok pénzük, a felnőttek házassága nem éppen szerelmen alapul, de van három gyerekük, akik nagyszerű képzelőerővel rendelkeznek. Mrs. Darling, miközben a szokásos anyai teendőket végzi és rendbe teszi esténként a gyermekei elméjét, Wendy, egyetlen lánya képzeletében meglát egy fura nevet, Pán Péterét. Bár a gyerekek váltig állítják, hogy sosem látták Pétert, és a szülők megrögzötten hiszik, hogy ez valami kiskori képzelgés, mégis Mrs. Darling, mintha maga is emlékezne Péterre. Aztán egyik este megjelenik egy levelekbe öltözött fiú, és szerencsétlenül elveszti az árnyékát, amit végül Wendy segít neki visszarakni. Péter, mivel annyira lenyűgözi a lány, ú