Ugrás a fő tartalomra

Cassandra Clare: Clockwork Prince - A Herceg

Hogy akadtam rá: Clare fanatikus vagyok.

Úgy általában az egészről: Ez itt a Pokoli Szerkezetek trilógia 2. része, ami spoileres értelemszerűen az első részre. Azért emelem ki, mert nehogy meg legyek bökve érte, hogy elárultam a főgonosz nevét azoknak, akik nem olvasták az első részt.
A londoni Intézet bajba kerül, ugyanis a Klávétagok, főleg Benedict Lightwood úgy gondolja, hogy egy nő nem képes egy ilyen fontos feladat ellátására, ezért feladat elé állítják Charlotte-ot: meg kell találnia két hét alatt Mortmaint, akiről senki nem tud semmit, mióta sikerült ellopnia a dobozba zárt démont az Árnyvadászok orra elől. Tessa, aki még mindig nem tudja, hogy micsoda, hiszen nem lehet warlock, az Intézetben tengeti életét, de a Konzul és az Inkvizítor úgy gondolja, hogy mind neki, mind pedig Sophie-nak, a cselédnek Árnyvadász kiképzésre van szüksége, ezért Mr. Lightwood van olyan kegyes és kölcsönadja a két vadítóan szexi fiát, Gideont és Gabrielt, akik persze nyilvánvaló, hogy csak kémkedni, meg áskálódni fognak. Emellett pedig Will Magnus segítségével keres valamit, de vajon mit? Mi lehet az a sötét titok, ami az ifjú Herondale lelkét eszi?

Ajjaj, ez az a könyv, amiről legszívesebben kritikát se írnék, mert lehetetlen összefoglalni, hogy mit érzek. Egyrészt Cassandra Clare írói példaképem, szeretem, imádom, és már a Bukott Angyalok Városára is alig mertem 4 pontot adni, ez pedig néhol mélyebb szinteket söpört, mint az a könyv. De kezdjük az elején…

Clare-től mit várok el? Jó fogalmazás, mert valljuk be, szépen ír, legalábbis angolul nagyon átjön ez a fajta szépség, magyarul meg ki tudja. A világkidolgozás briliáns, tényleg úgy magával ragadott, mint anno a Harry Potter, ahol azt akartam, hogy én is belecsöppenjek abba a világba, itt ugye ez adott, nagyon elszúrni nem lehetett. Ez a két dolog megvan a Clockwork Prince-ben is, na de a többi? A karakter kidolgozás, a humor, a romantika és a cselekmény az, ami itt sántít, és néhol kiböktem a szemem, annyira felidegesített a könyv. De nem mondhatom rá, hogy rossz, de nem is zseniális. Egy átlagos ifjúsági fantasy, aminek vannak gyerekbetegségei, ami azért furcsa, mert Clare elvileg már gyakorlott író, nem értem ezt a hanyatlást minőségben.

A cselekmény három szálon fut: A) Mi van Willel? B) Hol van Mortmain? C) Mi is Tessa? Most ugye ezt beharangozza nekünk a fülszöveg, hogy megtudjuk micsoda Tessa, mit akar Mortmain és hú, mit takargat Will. Persze, ez is jó kis marketingfogás, mert az A-ra kapunk választ, a másik kettőre semmit, csak egy-egy mondatot. Komolyan tényleg, Tessához csak odasétál egy rejtélyes tündér (NEM ISMERŐS EZ VALAHONNAN?) és elmond egy teljesen lényegtelen mondatot, Mortmainről pedig szintén egy darab mondat erejéig tudunk meg valami olyat, amire rá lehet fogni, hogy érdekes. Tehát a nyomozás szál eléggé lapos.

Will… Óh, Will. Én gyűlöltem őt szenvedélyesen az első részben, mert bunkó volt, de persze tudtuk, hogy okkal. Én és még jó pár ember tippeltünk három dolgot Willel kapcsolatban, hogy ki az a Cecily, mi történt a családjával, és miért menekült el Will otthonról. Hadd ne mondjam, kitaláltunk pár nagyon gagyi, minősíthetetlen dolgot, de hát arra mutattak a jelek. Nem akartam én, hogy az legyen a megoldás… *hatásszünet* De. Az lett. És itt, ezen vérzett el a könyv nagy része, hiszen a hetedik fejezetben (a 21-ből) az olvasó megtudja, hogy mi van Willel, de a könyvben a többi szereplő vidáman 400 oldalon át ezt tippelgeti. Ami számomra felettébb unalmas volt. Legalább ne lőtte volna el Clare a Will szemszöget, akkor fenn tudta volna tartani az érdeklődésemet, és ez még nagyon nagy gyengepontja a könyvnek, hogy minek ide több nézőpont, feleslegesen látjuk Willt, Sophie-t, Charlotte-ot és Magnust, ezzel csak helyet tölt ki, és elszúrja az izgalmat… már ami lenne.

A történet nagyon átlátszó, igazából nagyon semmi nem is történik az ide mennek, oda mennek dolgon kívül, csak az óh, nagy romantika, ami nekem szintén sok volt. Több párost is látunk, és mindegyikből csepeg a nyál, de olyan szinten, hogy nem bírtam elviselni. Míg a Végzet Ereklyéi 1-3-ban nagyjából minden párost értékeltem, itt sikerül három olyan rózsaszín dolgot elénk állítania, amitől én csak rosszul lettem, nem említve a fejezeteken át tartó szenvedéseket. Ez a tipikus szerelmi háromszöges könyv, és valahol jó az alapötlet: két fiú, akik feltétel nélkül szeretik egymást (mint barátok, bár én vitatnám), és van egy lány, akibe mindketten szerelmesek, és egyik fiú haldoklik, másiknak meg soha életében nem adott meg a szeretet. Hol olvastam én ezt már? Igen, egy fanficben, amit úgy hívnak Draco trilógia és ugyanez az író írta. Ami vicc, hogy szó szerinti átemelések vannak onnan, amit már a hatodik megjelent regénynél nem tudok elnézni. Míg a fanficben éltek a karakterek, itt egy iszonyat nagy bajom volt, hogy mindenki megváltozott.

Az első részben sem tudtam teljesen azonosulni velük, lehetett látni a párhuzamokat, bár annyira élesen nem, hogy zavaró legyen. Itt viszont Clare elénk is teszi, ki is mondatja az egyik szereplőjével, hogy Jace és Will egy és ugyanolyan, mert rokonok. Se Jem, se Will, se Tessa nem mutatott nagy karaktert, Ragnor Fellel is találkozunk, aki szintén valami odabökött dolog, nem találtam nagyobb személyiséget benne. Az új vicces mellékszereplő pedig leginkább Magnus Bane-re emlékeztetett.

A romantikára visszatérve, ilyen jelenetek játszódtak le például. (Nem szó szerinti idézet.)

– Tudom, hogy nem szeretsz, de csak szeretnék melletted lenni.
– Tudom, hogy nem szeretsz, de csak szeretnék melletted lenni.
– Jól hallottam, te azt mondtad szeretsz? Biztos nem igaz, te nem szerethetsz engem.
– Nem, nem, te nem szeretsz engem. Lehetek ilyen mázlista, hogy szeretsz engem?
– Nem, NEM! Lehetek én ilyen mázlista, hogy TE szeretsz ENGEM?!
*Gigi a háttérben szemen szúrja magát egy kaktusszal*

A legrosszabb az egészben, hogy egy párosnál elkönyvelné az ember, hogy kellett egy nyál vég, DE HÁROMNÁL?! Felettébb hihetetlennek találtam, hogy miközben ez egy epikus, sírós, szívet összetörő regény akar lenni, ilyenek kerülnek bele. Persze, értem én, kellett egy kis boldogsághormon, de ez nekem több volt a soknál.

Az a baj, hogy sokszor éreztem úgy, hogy ez csak egy erőltetett lehúzása a Végzet Ereklyéinek, kövezzetek meg nyugodtan érte. Amit lehetett értékelni a könyvben, azok az utalások voltak az Üvegvárosra és a Bukott Angyalok Városára. Emlékszünk? Vajon ki véste oda azt a titokzatos monogramot a Néma Város börtönének falára, és vajon mit akarhatott Tessa Idrisben Magnusszal? Na, ezekre fény derül, és ettől vált izgalmassá, ami elég érdekes, tekintve, hogy nem kéne ennyire összefüggőnek lennie a történetnek. De van itt Archer, meg Walker (Bukott Angyalok Városa), van itt egyértelmű utalás arra, hogy mi is a harmadik Végzet Ereklyéje (Üvegvárosra apró spoiler.) Szerettem persze a kor bemutatását, de mivel az Árnyvadászoknál annyira nem drasztikusak a női-férfi szerepek, mint akkoriban a normális világban, nem jött át nekem az igazi viktóriánus hangulat. Ami igazán értékelhető volt, az Magnus karaktere, aki biszexuális, ezzel ismét egy lgbt könyvet köszönhetünk sorainkban, és a barátság ábrázolása Jem és Will között, ugyanis annyira heteroszexuális szövegeik vannak, mint Samnek és Deannek az Odaátban, vagy Merlinnek és Arthurnak a Merlin kalandjaiban. Röviden: a slasherek (akik fiúkat akarnak összehozni) örülni fognak, mert arra van ám alapanyag itt, de ez a pici fanservice (rajongók kedvéért beleírt dolog) nekem kevés volt, hogy felhozza a regényt egy többször olvasós szintre.

Ami a legnagyobb gyengesége a Will-féle ökörségen kívül, az a rengeteg írói erőltetés, mintha Clare nem is gondolt volna arra, hogy rendesen kidolgozza a történetet, mert már mindegy mit ír, megveszik. Egy-két ékes példa:

1) Adott kettő nagyon különleges sorsú ember, mindkettőnek a tragédiája példa nélküli. Ők ketten VÉLETLEN találkoznak és legjobb barátok lesznek.
2) Ha egy démon mond nekünk valamit, és nincs rá semmilyen bizonyíték, benyeljük neki, mert a démonok nyilván kedves, őszinte lények.
3) A gyilkos, akit öt éve keresünk, ne legyen meg, ne találjuk meg soha, viszont VÉLETLEN jöjjön velünk szembe az utcán, az biztos hihető.
4) Hogy miért haragszik Gabriel Willre…
5) Milliónyi „véletlen épp arra jártam és a nagyon titkos tervről való beszélgetést kihallgattam jelenet” van.

Utáltam is a könyvet meg nem is. Nincs nagy epikus harc jelenet benne, bármennyire is azzal reklámozzák. Voltak benne jó kis részek, de 500 oldal erre bőven felesleges volt. Nem nevezném Clare legjobb művének, valahogy úgy érzem, ha ezt a szerelmi háromszöget akarta volna megírni, ki kellett volna hagynia az akció és nyomozós részeket, hiszen azok főleg, amik nagyon gyengék, no meg a természetfeletti magyarázatok. Az ötlet jó lenne, a kivitelezés hagy maga után kivetni valót, és ezek után én félek az Elveszett Lelkek Városától…





Kedvenc karakter: Nathaniel, Jessamine

Ami kifejezetten tetszett: -

Ami nem tetszett: az első fele végtelenül unalmas, bakik, bakik, bakik, a rózsaszín nyál

A történet: 4/5 pontból

A karakterek: 4/5 pontból

A borító: 5/5 pontból

Kiadó: Margaret K. McElderry

Kiadás dátuma: 2011. december 6.

Oldalszám: 528 oldal

Megjegyzések

  1. ajjaj.. egyre jobban félek ettől a könyvtől, pedig eleinte örültem, mert mindenhol ajnározták h jaj milyen jó, meg h cassie legjobb könyve o.O

    molyon olvastam egy kritikában (lehet h te írtad, pont?! XD) h tessa = hermione, will=harry, jem=draco. ezzel viszont pont h olvasásra sarkalltak.. azon emberek egyike vagyok, aki még most se képes elfgadni, h hermione nem draconál kötött ki, ezért folyamatosan fanficeket olvasok XD bár a draco dormienst még nem olvastam, mert rohadt hosszú, ráadásul 3 részes...

    viszont slashet meg nagyon rühellem (mind a Wincestet, mind a Merthurt ugh...), ugy h nem tom az mennyire fog tetszeni...:S

    nah mind1 kiváncsi leszek. már a cofa se jött be nagyon, végét nem is igen értettem... és reménykedtem h ez jobb lesz:S

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Igen, én írtam azt a kritikát. :) Szerintem ne olvasd el a Draco trilógiát, mert az egész végzet ereklyéi meg ez a pokoli szerkezetek onnan van másolva és rontja az olvasási élményt.

    Ha a CoFa se jött be, nem tudom, hogy fog ez tetszeni. De ha a Clockwork Angel tetszett? Mert ha az bejött, akkor ez is esélyes.

    Nincs konkrét slash benne, csak ilyen, hogy "Meghalok nélküled" beszédek fiúk között, amit a slasherek nézhetnek subtextnek. Ja, de van benne meleg csók is, de nem azok között a karakterek között.

    VálaszTörlés
  3. Nekem a Clockwork Angel az tetszett, persze lehet, csal az új szereplők, új környezet hatása volt, nem tudom.

    És akkor a Draco trilogiát továbbra is kerülöm.. am. se szívesen olvastam vna, mert úgy tudom plagizált benne..:S ez már kapásból nem jó hír, de h később saját fanficéből is lop az még szebb...

    A meleg kapcsolatok könyvben am. nem zavarnak (ugye ott van pl Magnus-Alec), csak azt nem bírom, mikor elvileg két hetero karaktert állítanak be úgy, mintha lenne vmi, de közben továbbra is hetero marad... az ilyen rohadtul tud idegesíteni. Lehet, h ez vkinek fanservice, de nekem aztán nem... főleg a fanok miatt nem.:S

    Most már akkor is várom, h meghozza az a nyomorult postás... elv. 6-án feladták bookdeposok... gondolom karácsonyi roham miatt most még lassabb ér ide.

    És kösz, h írtál kritikát... legalább nem úgy állok neki, hogy ez lesz a világ legjobb könyve, és így kevésbé tudok koppanni.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Mivel kedves a hangnemed, úgy érzem, hogy komolyan gondoltad, hogy kérsz tőlem véleményt az oldaladra. Nos:

    1.) Van helyesírás ellenőrző böngészőkben is, ha nem megy, akkor ott a word, megírod ott és bemásolod. Egy-két elgépelés hagyján, de nálad ennél jóval több hiba van.

    2) Nem hiszem, hogy komolyan gondoltad, hogy letöltő linket teszel be. Ezért a kiadók megbüntethetnek... Ne csinálj ilyen ostobaságot. És pont ezért fog a blogod linkje (és a hozzászólásod is) eltűnni.

    VálaszTörlés
  6. Jenny!

    A Draco trilógiánál a plagizálás úgy volt, hogy védjem Clare-t, mert sokan hordtak össze sok mindent, hogy kiemelt sorozatokból vicces beszólásokat, pl. Buffy, és beírta a fanficjébe, és az olvasóknak kellett tippelni, hogy melyik sorozatból van. (Mivel irtó hosszúak voltak a fejezetei, és sokat kellett egyre várni.) Volt egy másik is, ahol egy jelenetet szó szerint átemelt egy könyvből, ezt később kreditelte is, nem mondta, hogy az övé.

    Amúgy Cassie is nagy slasher, szóval szerintem nála a fanservice direkt van. :) Noha nem erőltetem én rá senkire, hogy pártolja a Jem/Willt, csak nekem nagyon szemet szúrt itt.

    VálaszTörlés
  7. Na végre elolvashattam és tetszett a bejegyzés, értem az indokaidat, bár nekem ugye tetszett nagyon. :) Szeretem a nyálat és igazából pont a nyálas részét kedvelem az Infernal devicesban, a TMi-ben meg inkább a sztorit magát. Meg eprsze bejön az atmoszféra meg minden.
    "mint barátok, bár én vitatnám" :DD

    A Draco trilógiát sajnos nem olvastam, mert nem találtam meg, de lehet, hogy akkor ezek után tényleg nem kéne?

    VálaszTörlés
  8. colorful_monkey: Igen, sejtettem, hogy ez most csak nekem nem feküdt, külföldön is mindenki imádja, és felteszem olyanok, akik nem olvasták a Draco Trilógiát.

    *NA MOST EZ SPOILER CLOCKWORK PRINCE-RE és a COFÁRA, TÖBBIEK NE OLVASSÁK*

    A Draco Trilógia egyik része 1700 oldalon át arról szól, hogy Dracót megmérgezik, amitől ezüst színű lesz ő is meg a vére... :D De ismerős. Valakinek van powerful nyaklánca, ami sokszor megmenti őket. Az egész Jem/Will dolog párbeszédekkel mindennel együtt ott a Draco/Harry felállás, van közöttük ilyen kapocs... mágikus, kb. mint itt. Harrytől mindenkit elszednek, aki szereti (lásd Will és az átka). Mardekár (Mortmain) pedig feleségül akarja venni Hermionét (Tessát), mert kell neki az ereje.

    Ugyanakkor emlékszel a CoFÁban a végére? Ugyanaz van a Draco Trilógiában, hogy Harry és Draco megvágják a kezüket és összeillesztik, vérmágia miatt. És ezek után alakul ki közöttük kapocs... Most ezt ide is bejátszotta Clare Sebastian és Jace között. Sőt, Sebastiian egész eddigi sztorija, ott Tom Denem sztorija, akinek beteges fixációja van egy vörös hajú lányon, Ginnyn, itt meg Claryn. :D

    Na szóval, röviden: elrontja az élményt, mert nincs olyan elem, ami más lenne. És míg a TMI első három részénél elnéztem, mert imádtam a ficet, így már nekem tömény volt.

    No meg Willnél az nem tetszett, hogy benyelte, hogy a démon mondta neki, hogy megátkozta. Értem, hogy akkor 12 éves volt, de utána miért nem olvasott utána? Meg fenyegetett, csikart ki infókat warlockokból? Ha annyira fontos lett volna neki, előbb rájön, hogy a démonok Pyxisből kiengedve (vagy mi az a doboz) gyengék átkot szórni. :D De mint mondtam, ez csak az én kókuszságom, teljesen örülök, hogy más tudta élvezni. :)

    VálaszTörlés
  9. colorful_monkey:
    a draco trilogia 1. része tehát a draco dormiens itt: http://www.darkarts.hu/ fent van magyarra fordítva (a másodiknak úgy látom hiányzik a vége...)

    egyébként fájlmegosztókról lehet levadászni. én anno egy direkt erre a célra létrehozott LJ-ről töltöttem le, de már elévült a sendspace-es link (v. csak leszedték...). tény h már elég nehéz levadászni.
    ------------

    CP-ről mégh csak kb 100. oldalon járok, de nekem eddig tetszik. szépen csordogál a történet, egyik pozitív szereplőt se akarom leütni, willnek is van néha jó beszólása ugyh... persze lehet, ez a jótékony hatása annak h a Csitt, csitt 2. részét olvastam előtte... valameddig... mert azt 80 oldal alatt kb 3x vágtam földhöz h én ezt nem bírom tovább. aztán szerencsére ideért a CP... XD

    VálaszTörlés
  10. Jenny: Én örülök, hogy élvezed. :D Az eleje nekem is tetszett, de a 7. fejezetnél vágtam földhöz. Amúgy nem tudom, hogy te végigolvastad-e a Draco Trilógiát, mert nekem túlságosan hajaz arra. :D Fentebbi hozzászólásomnál kifejtettem, de spoileres, majd ha befejezted, akkor lesd meg, ha érdekel.

    Én azért nem ajánlom, hogy colorful azt elolvassa, lelövi a poént. :D De ha kell colorful én el tudom küldeni, megvan. :)

    VálaszTörlés
  11. Ajjaj.. nekem pont most jön a 7. fejezet és már előző is fura volt. Plusz nem tetszik a fejezetcím... baljósan hangzik.:P És nem néztem meg azt a kommentedet, amint olvastam h spoileres:D

    Nem, nem olvastam a Draco trilógiát, mert egyrészt túl hosszú volt, másrészt idegesített h felhasznált belőle párbeszédeket asszem sző szerint a TMI-ben is... nah meg, meg tudtam mi lesz a végső párosítás, és elment a kedvem.. ugyebár én Draco/Hermione fan vagyok.:S szal ink olvastam más Dramione ficet...

    És mostmár nem is merem elolvasni az a helyzet.

    VálaszTörlés
  12. Mondjuk nekem a 7. fejezettel az volt a bajom, hogy kitaláltuk az első rész végén egy csajjal, hogy ez lesz... :D És nem akartam, mert szerintem nincs jól megoldva a probléma, majd a legvégén meglátod-e, hogy tetszik-e neked. :D Nekem sok volt.

    Hát igen, a Draco Trilógia elég szó szerinti másolás, ezért nem ajánlom senkinek, mert az Infernal Devices főcselekményét eléggé ellövi. Amúgy igen, emlékszem, hogy én is a Draco/Hermione miatt kezdtem olvasni. :D De a végén Draco/Ginny fan lettem. (Legalábbis abban a ficben.)

    VálaszTörlés
  13. Köszi! Akkor úgy döntöttem nem olvasom el, max az ID után :D
    Mondjuk megtudnám érteni, hogyha az ember valami jót akar írni és azt ki is adják felhasználja régi, jó ötleteit és egybegyúrogat ezt-azt, viszont azért ha az emberek már ismerik azokat a sztorikat, ráadásul a Draco trilógia elég híres gondolom ilyen körökben, na akkor az elég cinkes.

    Gigi:
    SPOILER, én meg tudtam érteni, hogy Will miért hitte el, hogy igazat mondott, mert tényleg meghalt a tesója is meg minden, csak azt nem értem, hogy ennyi erővel Magnus már akkor is előjöhetett volna az elméletével, hogy csak hazudott neki a démon, amikor már elmesélte neki a dolgokat Will. :D

    Na mindegy. Várom a Clockwork Princesst, remélem lesznek még meglepetések benne - azoknak is akik már olvasták a Dracot is. :DD

    VálaszTörlés
  14. Szia! annyit szeretnék kérdezni hogy ezt te angolul olvastad el ,mert ugye magyarul még csak most jelent meg a Clockwork Angel is !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, angolul olvastam. :) Segíthet az is, hogy az angol kiadás adatait írtam fel.

      Törlés
  15. Hali! Nem tudja valaki véletlenűl, h Magyaro.-n mikor fog megjelenni ez a könyv?? A választ előre is köszönöm!! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. @Névtelen: Nem lehet tudni, a kiadót kérdezd meg az a biztos, de az én tippem az, hogy őszre. :)

      Törlés
  16. Nagyon szépen köszönöm :D

    VálaszTörlés
  17. Szia! Csak egy (max 2) gyors kérdésem lenne: Az Üvegvároson belül, hol találkozott Tessa és Magnus? És mit akart ott Tessa?
    Bocsi, de ilyen téren pocsék a memóriám, viszont kíváncsi vagyok...
    Amúgy jók a kritikáid :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. @Landy: Az epilógusban Clary mondja, hogy egy nagyon ismerősnek kinéző lány beszélget Magnusszal. Ő Tessa. És a Book of White-ot. :) (Azt a részt nem olvastam már magyarul, így fogalmam sincs, minek van fordítva.)

      Törlés
  18. szia gigi én még azt szeretném megkérdezni,hogy az ebbol a konyvbol derul ki hogy tessa beszélget magnussal az uvegvárosban?vagy azt honnan tudtad megállapítani?

    VálaszTörlés
  19. @Névtelen: Az előtte lévő kommentben válaszoltam. "Az epilógusban Clary mondja, hogy egy nagyon ismerősnek kinéző lány beszélget Magnusszal. Ő Tessa." Onnan tudom, hogy Clare nyilatkozta még 2009-ben. :)

    VálaszTörlés
  20. aha...koszi én azt hittem hogy a clockwork prince-bol derult ki hogy az tessa aki magnussal beszélget az uvegvárosban

    VálaszTörlés
  21. helo! akkor ez a konyv magyarul csak oszre várhato?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. @Névtelen: Igen, a kiadó novemberre ígéri.

      Törlés
  22. Tessa volt Idrisben Magnus után? mert én ilyenre nem emlékszem csak amikor már az epilogusban látja Clary az ismeros lányt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. @Névtelen: fogalmam sincs, mire gondolsz. nem értem a kérdésedet.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Kedvenc disztópiás/poszt-apokaliptikus regény

A LISTA FOLYAMATOSAN FRISSÜL! (utoljára frissítve 2016. május 22 .) 10. James Dashner: Az útvesztő (ifjúsági, 3 részes sorozat) Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK… …megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is. James Dashner tril

V. C. Andrews: Virágok a Padláson

Hogy akadtam rá: Mivel fura érdeklődési köröm van, sokszor belebotlottam ebbe a könyvbe, végül egy német lány javasolta, hogy olvassam el (egyezik az ízlésünk), mivel úgy gondolta, hogy imádnám. Úgy általában az egészről: Adott nekünk a Dollangager család, akik abszolút tökéletesek. Ott van Corrine, a gyönyörű anya, Christopher, a szerető család apa, ifjabbik Christopher, az okos báty, Catherine, a főhősünk, aki balerina akar lenni, és két kisebb iker Cory és Carrie. Igen, a család, mint látjuk imádja a C betűs kezdőneveket. Mind gyönyörűek, mind szőkék és kék szeműek, a szomszédok Dresden babáknak hívják őket, irigylésre méltó életük van. Ha anyuci egy kicsit túl sokat is törődik a külsejével, ugyan mi az, hiszen szeret itt mindenki mindenkit. Ám egy napon a családfő autóbalesetben meghal, és innentől kezdve a tökéletes családi idill megtörik. Édesanyjuk picit összeomlik, de hát ez várható is, végül a szüleihez fordul, és sok-sok levél után a vonakodó nagyszülők készek arra, hogy b

J. M. Barrie: Pán Péter

Hogy akadtam rá: Egyszer volt, hol nem volt sorozat rajongója vagyok és ott beleszerettem Pán Péterbe. Úgy általában az egészről: „Nem létezett náluk boldogabb család, amíg meg nem érkezett Pán Péter.” Ilyen és hasonló baljóslatú mondatok tűzdelik a szöveget, míg megismerjük az átlagos, angol családot, Darlingékat. Nincs túl sok pénzük, a felnőttek házassága nem éppen szerelmen alapul, de van három gyerekük, akik nagyszerű képzelőerővel rendelkeznek. Mrs. Darling, miközben a szokásos anyai teendőket végzi és rendbe teszi esténként a gyermekei elméjét, Wendy, egyetlen lánya képzeletében meglát egy fura nevet, Pán Péterét. Bár a gyerekek váltig állítják, hogy sosem látták Pétert, és a szülők megrögzötten hiszik, hogy ez valami kiskori képzelgés, mégis Mrs. Darling, mintha maga is emlékezne Péterre. Aztán egyik este megjelenik egy levelekbe öltözött fiú, és szerencsétlenül elveszti az árnyékát, amit végül Wendy segít neki visszarakni. Péter, mivel annyira lenyűgözi a lány, ú