Ugrás a fő tartalomra

Sorozatok fogságában 1. rész A-tól É-ig

Volt már szó kedvenc sorozatokról, és rossz sorozatokról, meg miért jó sorozatokat olvasni és írni. Most egy szimpla összefoglaló cikk sorozat jön, hogy miket is olvasok, miket is gondolok róluk. Nem fogom odaírni a kötetek neveit, ugyanis oldalt sorozatok cím alatt, meg lehet találni az összes bejegyzést. Hetente egy ilyen összefoglaló várható, és majd a végén egy kis statisztikával, hogy ugyan hány sorozatot olvasok, és hányat fejeztem be, hányat élvezek és hányat nem, plusz, hogy mikbe akarok még belekezdeni, mert sorozatból sosem elég. :D Nem mellesleg pedig Nancyt is rávettem, hogy csináljon ilyen posztot, ő is örvendeztet majd titeket ezzel.

1. A Dollanganger család története
Miért kezdtem el olvasni? A Virágok a Padláson odakint nagy ifjúsági kultusz regény, és vérfertőzés van benne, mi kell még?
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert nagyon jól ábrázolja az érzelmeket, és beteges egy könyv.
Hány rész jelent meg, mennyit olvasam? 5 rész jelent meg odakint és idehaza is, ebből olvastam másfelet. A pedofil vonulat kicsit megfeküdte a gyomromat a 2. résznél és le kellett tennem meghatározhatatlan időre.
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 6

2. Angyalcsillag sorozat
Miért kezdtem el olvasni? Kelly szerint bűn rossz könyv, és ezért elküldte. :D
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Igen.
Miért olvasom tovább? Mert mazochista vagyok.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 2 rész jelent meg odakint, itthon 1, 1-et olvastam. Nem tudom, hány részesre tervezi az írónő.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 1

3. Angyali vadász
Miért kezdtem el olvasni? Ivett rávett.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert néha jól jön kikapcsolódásnak.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 3 rész jelent meg odakint, 6 részesre tervezik, itthon 2 jelent meg, azokat olvastam.
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 4

4. Anita Blake
Miért kezdtem el olvasni? Egyik gimnáziumi barátnőm a kezembe nyomta.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Ez az a ponyva, ami mindig fekszik. A karaktereket és a világot és magát Hamilton is imádom, hiába amerikai nagyon.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint 20, itthon 16 (egy részt kihagyásával), és mind a 16-ot olvastam.
Mióta olvasom? 2004. (Őskövület :D)
A sorozat átlagos pontszáma: 4

5. Az ördög csókja
Miért kezdtem el olvasni? Szép volt a borítója.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Olyan kis laza Buffy szerű vadászós. Kíváncsi vagyok, milyen mitológiát használ fel még az író.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint 2 jelent meg, 3-mat terveznek, itthon 1 jelent meg, annyit is olvastam.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 4

6. Books of Magic (A mágia könyvei)
Miért kezdtem el olvasni? Neil Gaiman írta az első négy részt.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? MERT EZ ÉLETEM LEGJOBB SZTORIJA! Imádom a szövevényes, csavaros sztorit, a sok lelki szenvedést és sírást, és hogy nincs happy end, és hogy van mögöttes tartalom.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Befejezett sorozat már. Odakint megjelent a 4 részes elősorozat, a 75 részes fősorozat, az átvezető 5 rész (Names of Magic címen) és a 25 részes Age of Magic. Mindet olvastam, itthon egy rész sem jelent meg. Ezen kívül halom kiegészítő novella és anyámkínja van hozzá, és 6 darab regény.
Mióta olvasom? 2009.
A sorozat átlagos pontszáma: 6

7. Burned (Megperzselve)
Miért kezdtem el olvasni? Mert láttam egy videót a kedvenc vidderemtől, ami az írónő (Ellen Hopkins) másik könyvéről szólt, és láttam, hogy komoly témákkal foglalkozik, érdekelt.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert iszonyatosan jól ábrázolja a komoly témákat.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 2. része jövőre fog kijönni külföldön. Csak egy részt olvastam.
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 6

8. Bíborhajú
Miért kezdtem el olvasni? Mert érdekelnek a magyar kortárs írók, főleg ifjúsági fantasy témakörben.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert könnyed, szórakoztató, igényesen megírt könyv.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 2. része idén jelenik meg, 3 részesre tervezik, ha jól láttam, és 2-t olvastam. (Voltam olyan szerencsés, hogy előolvashattam.)
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

9. Bűbájösvény
Miért kezdtem el olvasni? Mert egy kellemes tündéres, dark fantasyra számítottam.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Igen.
Miért olvasom tovább? Mert mazochista vagyok.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint most fog megjelenni a 3. rész, vagy nemrég jelent meg, ennek nem fogok utánanézni. (:D) Fogalmam sincs, mennyire tervezik, itthon 1 rész jelent meg, Káprázat címmel, azt olvastam.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 1

10. Cal és Niko Leandros
Miért kezdtem el olvasni? Mert húgom áradozott róla.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert tetszett a humor és a karakterek.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 7. rész. Itthon megjelent 1 rész, annyit olvastam.
Mióta olvasom? 2009.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

11. Cammie, a kaméleon
Miért kezdtem el olvasni? Mert egyik molytag jót ír róla, addig taszított nagyon a borító.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert KÉMES, humoros, könnyed kis ifjúsági regény.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 5. rész. Itthon megjelent 2 rész, annyit olvastam.
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

12. Chemical Garden (Vegyszer Kert)
Miért kezdtem el olvasni? Mert Kelly és Ivett ajánlották.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert nagyon szép disztópiás regény.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 2. rész. Itthon nem jelent meg, csak 1 részt olvastam. 3 részesre tervezik.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

13. Curse Workers (Átokmunkások)
Miért kezdtem el olvasni? Mert szeretem Holly Blacket, az írónőt.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert ritka jó világfelépítése van, csavaros kis történettel.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 3. rész. Itthon nem jelent meg, csak 2 részt olvastam. 3 részesre tervezik.
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

14. Darkness Rising (A sötétség közeleg)
Miért kezdtem el olvasni? Mert szeretem Kelley Armstrongot, az írónőt, és mert ez afféle folytatása a Sötét Erő trilógiának.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert ritka jó világfelépítése van, imádok benne mindent.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 2. rész. Itthon nem jelent meg, csak 1 részt olvastam. 3 részesre tervezik.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

15. Delirium (Delírium)
Miért kezdtem el olvasni? Mert disztópiás és érdekelt, hogyan ír Lauren Oliver.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Disztópiás.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 2. rész. Itthon nem jelent meg, de majd fog. Csak 1 részt olvastam. 3 részesre tervezik.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

16. Divergent (Képlékeny)
Miért kezdtem el olvasni? Mert disztópiás és már eladták megjelenés előtt a filmjogokat, mert nagyon hype-olt. (Reklámozott, rajongott, körbeugrált.)
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Igen.
Miért olvasom tovább? Mert mazochista vagyok.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg a 2. rész. Itthon nem jelent meg. Csak 1 részt olvastam. 3 részesre tervezik.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 3

16. Démonlátó sorozat
Miért kezdtem el olvasni? Mert badass női főhősös, démonos könyvnek tűnt.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert nagyon-nagyon-nagyon megtetszett, ahogyan ír Rowland. Kedvenc gyanús.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint jövőre jelenik meg az 5. rész. Itthon 1 rész jelent meg, csak azt olvastam. 9 részesre tervezik (talán, nagyon talán, lehet több is, de van konkrét cselekménytervezet rá.)
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 5

17. Egy faj - két világ - állandó küzdelem
Miért kezdtem el olvasni? Nalini Singh másik sorozata.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem tudom.
Miért olvasom tovább? Mert jó a világfelépítés.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? Odakint már 10 rész felett járnak, itthon 2 jelent meg, ebből másfelet olvastam. A 2. nagyon megfeküdte a gyomromat, lehet, hogy most nem fekszik a ponyva.
Mióta olvasom? 2011.
A sorozat átlagos pontszáma: 4

18. Evernight - Örökéj
Miért kezdtem el olvasni? Mert vámpíros, és azoknak mindig adok esélyt, ha ifjúsági.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Igen.
Miért olvasom tovább? Mert mazochista vagyok.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 4 részes, itthon is megjelent mind. Mindet olvastam. BEFEJEZTEM!
Mióta olvasom? 2009.
A sorozat átlagos pontszáma: 2

19. Éhezők Viadala
Miért kezdtem el olvasni? Mert Agavés ifjúsági, és azelőtt is szemeztem vele angolul.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Nem.
Miért olvasom tovább? Mert disztópiás.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 3 részes, külföldön mind, itthon 2 jelent meg, ezeket olvastam. A harmadik novemberre várható.
Mióta olvasom? 2010.
A sorozat átlagos pontszáma: 4

20. Éjszaka Háza
Miért kezdtem el olvasni? Mert vámpíros ifjúsági.
Megbántam-e, hogy belekezdtem? Igen.
Miért olvasom tovább? Mert mazochista vagyok.
Hány rész jelent meg, mennyit olvastam? 12 részesre tervezik, plusz egy 0. résszel, külföldön megjelent 8 és itthon is, én ebből olvastam 4-et.
Mióta olvasom? 2009.
A sorozat átlagos pontszáma: 2

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Kedvenc disztópiás/poszt-apokaliptikus regény

A LISTA FOLYAMATOSAN FRISSÜL! (utoljára frissítve 2016. május 22 .) 10. James Dashner: Az útvesztő (ifjúsági, 3 részes sorozat) Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK… …megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is. James Dashner tril

V. C. Andrews: Virágok a Padláson

Hogy akadtam rá: Mivel fura érdeklődési köröm van, sokszor belebotlottam ebbe a könyvbe, végül egy német lány javasolta, hogy olvassam el (egyezik az ízlésünk), mivel úgy gondolta, hogy imádnám. Úgy általában az egészről: Adott nekünk a Dollangager család, akik abszolút tökéletesek. Ott van Corrine, a gyönyörű anya, Christopher, a szerető család apa, ifjabbik Christopher, az okos báty, Catherine, a főhősünk, aki balerina akar lenni, és két kisebb iker Cory és Carrie. Igen, a család, mint látjuk imádja a C betűs kezdőneveket. Mind gyönyörűek, mind szőkék és kék szeműek, a szomszédok Dresden babáknak hívják őket, irigylésre méltó életük van. Ha anyuci egy kicsit túl sokat is törődik a külsejével, ugyan mi az, hiszen szeret itt mindenki mindenkit. Ám egy napon a családfő autóbalesetben meghal, és innentől kezdve a tökéletes családi idill megtörik. Édesanyjuk picit összeomlik, de hát ez várható is, végül a szüleihez fordul, és sok-sok levél után a vonakodó nagyszülők készek arra, hogy b

J. M. Barrie: Pán Péter

Hogy akadtam rá: Egyszer volt, hol nem volt sorozat rajongója vagyok és ott beleszerettem Pán Péterbe. Úgy általában az egészről: „Nem létezett náluk boldogabb család, amíg meg nem érkezett Pán Péter.” Ilyen és hasonló baljóslatú mondatok tűzdelik a szöveget, míg megismerjük az átlagos, angol családot, Darlingékat. Nincs túl sok pénzük, a felnőttek házassága nem éppen szerelmen alapul, de van három gyerekük, akik nagyszerű képzelőerővel rendelkeznek. Mrs. Darling, miközben a szokásos anyai teendőket végzi és rendbe teszi esténként a gyermekei elméjét, Wendy, egyetlen lánya képzeletében meglát egy fura nevet, Pán Péterét. Bár a gyerekek váltig állítják, hogy sosem látták Pétert, és a szülők megrögzötten hiszik, hogy ez valami kiskori képzelgés, mégis Mrs. Darling, mintha maga is emlékezne Péterre. Aztán egyik este megjelenik egy levelekbe öltözött fiú, és szerencsétlenül elveszti az árnyékát, amit végül Wendy segít neki visszarakni. Péter, mivel annyira lenyűgözi a lány, ú