Ugrás a fő tartalomra

Cassandra Clare: City of Ashes - Hamuváros


Hogy akadtam rá: Először lett a Harry Potter, aztán sok-sok fanfic író. Köztük Cassandra Claire, aki miatt életemben először fent maradtam egész este, hogy elolvassam a ficét, a Draco Trilógia első részét. Hamarosan megtaláltam a második részt, de akkor nem voltam jó angolos, nem tudtam tovább olvasni. Viszont megszerettem az írását. Imádtam a humorát, saját magát is kiparodizálta, és a cselekmény. Isteni. Lehet, hogy másnak a Gyűrűk Ura titkos naplók ismerős. Azt is ő alkotta. Csak leszedte netről műveit, mert megalkotta első regényét, a City of Bonest, és felvette a Cassandra Clare írói nevet.

Úgy általában az egészről: És ahogy befejeztem az első kötetet, jött ez. Hál isten, ki se bírtam volna nélküle. Tudni akartam, mi lesz Claryvel és Jace-szel. Ez a kritika innentől értelemszerűen spoileres az első részre nézve. Szegény Clary és Jace nem lehetnek együtt, mert testvérek, és az ember azt várná, hogy minél hamarabb megoldódik valahogy a probléma. De nem, Clare hagy minket a sötétben tapogatózni.

Valentine visszatért, ő a főgonoszunk, és mindkét hősünk apja. Szomorú tény, de ez van. Igazából bírom Valentine alakját, amolyan kidolgozott gonosz, nem azért félelmetes, mert rideg ember, és sosem szeretett senkit. Ezzel találta fején a szöget Clare. Mert nem a szeretet hiánya miatt lett az, aki. És a mi kedvenc Valentine-unkat kapjuk prológusba, mert a második könyvben már az is van. Látjuk, hogy félelmetes nagy démont idéz.

Aztán vált a kép és felváltva látjuk Jace-t, Isabelle-t és Alecet, a három Árnyvadászt, és külön Claryt és Simont. Jace-éknél bizonyos probléma merül fel, mégpedig, hogy Jace cseszett elmondani bármit is a Lightwood ikreknek, hogy mi történt igazából. Aztán pedig jön Lightwood mami, végre megismerjük őt is (nekem egyáltalán nem szimpatikus), aki finoman elküldi Jace-t, mert váltig állítja, hogy ő mindvégig tudta, hogy Valentine fia, és kémkedik neki. Jace innentől kezdve a "teszek-mindenre" hangulatú, depresszív tinédzser, de azért csak stílusosan, beleköt egy vérfarkas falkába...

Eközben Simon és Clary... csókolóznak. Igen, összejönnek.

Aztán Jace-t pedig börtönbe zárja az Inkvizítor, a főfő döntőizé. Merthogy biztos kémkedik. Közben pedig gyerekeket gyilkol valaki, aki persze, hogy Valentine. De hogy miért? Az meglepi marad.

Imádtam a részben, ahogy Clary és Jace kerülgették egymást. És a tündér királnyőnél tett látogatás a legjobb jelenet. Jace hozza a maga formáját, és olyan, de olyan függővég van... Viszont alig vártam a harmadik rész megjelenését, kibírhatatlan volt szinte hónapokat várni. Aki ezentúl olvassa, az mázlista, mert bármikor egybe elolvashatja, és nem kell azon agyalnia, vajon tényleg testvérek, most komolyan tényleg azok? Vajon összejönnek? Tessék elolvasni! :P

Kedvenc karakter: Jace, Clary

Ami kifejezetten tetszett: A cselekmény, a szereplők mozgatása, a humor.

Ami nem tetszett: -

A történet: 5/5 pontból

A karakterek: 5/5 pontból

A borító: 5/5 pontból, és csak remélni tudom, hogy a könyvmolyosok megtartják az eredeti borítót (amerikait).

Megjegyzések

  1. Sziaa
    bocsi hogy zavarlak ezzel csak megszerném kérdezni, hogy esteleg tudod-e ,hogy várhatólag mikor fog mejlenni magyarul??

    VálaszTörlés
  2. Szija!
    Engem az érdekelne, hogy nem tudod-e véletlenül, hogy hol találhatnám meg a Hamuváros és az Üvegváros magyar fordítását? Előre is köszi!

    VálaszTörlés
  3. szia. ezt a könyvet angolul olvastad?

    VálaszTörlés
  4. Szia(sztok)!

    Bocs a késői reakcióért.

    1, Mikor olvastam ezt (kb. egy éve), akkor még szó sem volt magyar kiadásról, ezért bátorkodtam jóóóóval a magyar kiadási ötlet előtt megírni a kritikám. Csak lett valami eredménye (vagy a levélnek, amit a kiadónak küldtem, vagy a filmesítési jogoknak), mert megjelent magyarul is. Szóval, igen, angolul olvastam.

    2, Fordítás? Eleve írtam, hogy nyíltan így blogon nem szeretek terjesztgetni, mert igenis ellene is vagyok kicsit, de meg is értem, hogy mennyire kíváncsi az ember. :) Viszont sajnos magyar e-bookban segíteni nem tudok, mivel nekem arra nincs szükségem.

    3, A kiadót hiába is kérdezem, velem nincsenek közelebbi kapcsolatban, mint veletek, szóval saccolnék tavaszra, mint kiadás, de hallottam már őszt is. A kiadótól? Semmit sem még.

    VálaszTörlés
  5. Szia megkérdeztem a könyvmolyképző kiadótól és a második kötet az decemberben várható a harmadikról nem tudok semmit. Egyébként nem tudsz valamit arról, hogy lesz-e belőle film?

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Én azt olvastam (a fordító blogján), hogy előrehozták a kiadást. Úgyhogy csak remélni tudom, hogy előbb adják ki, mint december és nem erre értették, hogy előrehozott. :)

    És igen, lesz belőle film. Jelenleg a forgatókönyvet írják. Bár ugye ez még sosem garancia arra, hogy eljut a mozikba is. Viszont képregény már készül belőle, az már kijön, az biztos. (Nem magyarul.)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Istenkém mit nem adnék a filmért! Persze könyvben is sokkal jobb, de a filmben mégis életszerűbbnek tűnik.
    Nem tudod véletlenül, hogy mikor kezdenék el felvenni illetve kiadni?

    VálaszTörlés
  8. Szia!

    A filmről csak annyi hír van, hogy írják a forgatókönyvet, se színészek, se semmi ilyesféle hír nincs. Szóval még az is lehet, hogy egyáltalán nem lesz belőle semmi. (Nem negatív vagyok, de járt már így jó pár adaptáció.) Én attól még szurkolok és reménykedek. :)

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    bajban vagyok mert bárhol keresem a city of ashest nem találom csak angolul és csak angolul van a könyvesboltokban is.Esetleg nem tudnád, hogy mikor fog magyarul megjelenni??
    köszi előre is!!!

    VálaszTörlés
  10. Szia!

    Júniusban jelenik meg.

    Üdv

    Gigi

    VálaszTörlés
  11. Szia...
    Tudom bár kicsi az esély arra, h a kérdésemre válaszolsz, de azért felteszem, mert szörnyen érdekel... Jace és Clary testvérek?? z kiderül a 2. részből?? Az elsőt olvastam, és szerintem n agyon jó lett... csak a végén ez...h testvérek... közbe meg szinte a fél könyvben benne van, h mennyire odavannak egymásért...
    Szóval megköszönném ha válaszolnál....
    Szívem szerint elolvasnám, d sajna németet tanulok és nem angolt :(

    VálaszTörlés
  12. Szia!

    Ide nem igazán válaszolnék. Megóvnám az embereket a spoilertől, de ha írsz e-mail címet, szívesen válaszolok. A második részből nem derül ki, hanem a 3-ból, hiszen az lett volna elviekben az utolsó rész.

    Üdv

    Gigi

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Ó, de rendes vagy,de komolyan...
    Előre is nagyon köszönöm.
    Az e-mail címem: juhaszanett@hotmail.com
    köszönettel:
    Ancsi

    VálaszTörlés
  14. Szia Gigi!

    Énis nagyon kiváncsi lennék hogy Jace és Clary tényleg testvérek-e. Megkérhetnélek hogy nekem is írd le e-mailben?
    e-mail címem: hajnihalasz@freemail.hu

    Előre is köszönöm!
    Hajni

    VálaszTörlés
  15. Van egy jó hírem!!!

    Holnap után 06.03-án fog megjelenni magyarul A Hamuváros vagyis a 2. kötet!
    Ez 1000 százalék. Füleki Eszter írta a Könyvmolyképző egyik munkatársa.

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok! Lehet, hogy újat mondok, lehet, hogy nem, minden esetre épp most voltam a Könyvvásáron és örömmel jelentem, hogy megjelent a második rész (ahogy azt az előttem szóló is jövendölte). Úgyhogy lehet szaladni megvenni.
    Kellemes időtöltést! :)

    És Gigi! Engedj meg egy személyes megjegyzés. Nagyon tetszik amit csinálsz, a mikéntje pedig pláne szimpatikus! Gratulálok, remélem nem hagyod abba! Ráadásul, annak, akinek hasonló az ízlése, kész kincsesbánya ez a blog. Én is már több könyvet a Te ajánlásod alapján olvastam el, és folyamatosan keresem az újabbakat.

    Minden jót!
    Anna

    VálaszTörlés
  17. Helló!! A Hamuváros már megjelent magyarul!! :D és szerintem a legtöbb könyves boltban már kapható is :)

    VálaszTörlés
  18. Szia
    Mostolvastam én is a második részt és szeretné megtudni hogy vajon a harmadik rész mikor jelenik meg magyarul?Illetve én is szeretném megtudni hogy a két főhős tesvér e.Bár én többféleképpen elképzeltem hogy nelegyenek testvérek:).Akor ez a könyvsorozat három részből áll? email:henol@freemail.hu
    válaszodat előre is köszönöm
    Zsike

    VálaszTörlés
  19. a harmadik rész várhatólag 2010 októberében fog megjelenni :)

    VálaszTörlés
  20. IMÁDOM ÉS IMÁDOM!!!!!!!!!!! XD de a végén Jace miatt annyira ideges lettem meg szomorú is egy kicsit ..... :( DE annyira de annyira jó könyv!! és nagyon tetszik hogy a cselekményt több szempontból is mutatja.. remélem ezt a bemutatást a harmadik könyvben is meg hagyja!! :) és Jace .... hozta a formáját, azok a poénok, beszólások, megjegyzések:hangosan nevettem rajtuk!! :D és igen a tündér királynőnél tett látogatás a legjobb jelenet!! :) és Isabell is olyan poénokat elsütött!! Nem is beszélve Magnusról meg Alecről.....
    Simon néhol idegesített de végül is őt is megszerettem :) egyszerűen imádom ezt a könyvsorozatot!!! és bocs hogy így megrohamoztalak csak tesóm még nem tudja elolvasni a könyvet mert tanulnia kell és így senkinek se tudok róla beszélni!! :( Pedig annyi mindent tudnék mondani róla!! na jó abba hagytam az áradozást!! Mindenkinek ajánlom hogy olvassa el EZT NEM LEHET KIHAGYNI!!!! és Cassandra Clare a legjobb!!!!!!!!XD

    VálaszTörlés
  21. Igen, a második rész vége tipikusan olyan, ahol az ember eldobja a könyvet. :) Amúgy én is szeretem nagyjából az összes karaktert, bár Simonnak azért drukkoltam, hogy haljon meg. (Tudom, gonosz vagyok. :)) Egyedül Maiat utálom. :D De őt nagyon. Amúgy pedig nem zavar, nyugodtan írhatsz. Ha esetleg nagyon szeretnéd kibeszélni a könyvet, akár msn-re is felvehetsz. :D Vagy írhatsz emailt. Clare könyveiről mindig imádok beszélni. :)

    VálaszTörlés
  22. Hát igen Simon!! amúgy én is csak a végén kezdtem úgy megkedvelni mert jól döntött Claryvel kapcsoltban!!! :D mert amúgy mindig ott volt ahol Clary meg Clary mindig utána futott ha megbántotta és húú de utáltam mikor Simon megcsókolta Claryt meg mikor ott aludt Claryéknél és még sorolhatnám :) ....
    és még azt szeretném megkérdezni tőled hogy az üveg város kb hány oldalas lesz? :P :D (remélem lesz vagy 500 is :) )
    na szia Flóra voltam

    VálaszTörlés
  23. Szia! Láttam hogy megjelent a könyv, de nem tudom elkezdjem -e olvasni, mert elvileg ugye úgy van hogy ez az utolsó könyv...szóval várjam meg a 3.at, ami elvileg a 2. lenne? Vagy ezt mért így csinálták? Angol hamuvárosra rá van írva hogy a 3. könyv, a magyarra meg az hogy a 2...
    Hogy olvassam el őket?

    Köszi, R.

    VálaszTörlés
  24. szia!

    Ez a második könyv, és az angolra is második van írva. A magyar belső borítókon írták csak el. Nyugodtan elolvashatod másodjára. :)

    Üdv

    Gigi

    VálaszTörlés
  25. Jaaa,hogy ott írták el..okés..köszönöm..:) R.

    VálaszTörlés
  26. szia Gigi leírnád nekem is hogy testvérek e vagy nem Jace és Clary? engem nagyon zavart a vége lehet hogy kicsit mély érzésű vagyok de komolyan sirva fakadtam a végén nekem az borzasztó . ha nekem mondnanának ilyet biztos belehalnék. :S
    Email cimem : aktuj@vipmail.hu
    előre is köszi

    VálaszTörlés
  27. Szia!

    Most tévedtem ide az oldaladra, ami nagyon tetszik:) Én is meg szeretnélek kérni, hogy írd le testvérek-e vagy nem.. Nagyon kíváncsi vagyok rá!

    E-mail címem: meszti90@citromail.hu

    Előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
  28. Szia!

    Én most olvastam az első könyvet másodszorra, és ma fogok belekezdeni a második könyvbe...aminek persze az utolsó oldalait már elolvastam :-)
    Kérlek, nekem is írd meg, hogy mi lesz a szerelmi háromszög végkifejlete, mert biztos nyugodtabbak lennének az álmaim :-)
    Címem: egerke1982@gmail.com

    Előre is nagyon szépen köszönöm: Egérke

    VálaszTörlés
  29. szia Patrik vagyok és nagyon érdekelne ez a konyv, de nem tudom, hogy hol lehetne megvenni e-konyveb sem találom a neten. Ha estleg meg tudnád mondani, hogy hol lehet megvenni szlovákiában, vagy hohy hol lehet letolteni, akkor azt nagyon megkoszonném. Légyszi kuldj e-mail-t: patrik95@citromail.hu
    Elore is nagyon koszonom
    Utoirat: tudom, hofy egy kicsit Fekete Pákosan írok

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Kedvenc disztópiás/poszt-apokaliptikus regény

A LISTA FOLYAMATOSAN FRISSÜL! (utoljára frissítve 2016. május 22 .) 10. James Dashner: Az útvesztő (ifjúsági, 3 részes sorozat) Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK… …megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is. James Dashner tril

V. C. Andrews: Virágok a Padláson

Hogy akadtam rá: Mivel fura érdeklődési köröm van, sokszor belebotlottam ebbe a könyvbe, végül egy német lány javasolta, hogy olvassam el (egyezik az ízlésünk), mivel úgy gondolta, hogy imádnám. Úgy általában az egészről: Adott nekünk a Dollangager család, akik abszolút tökéletesek. Ott van Corrine, a gyönyörű anya, Christopher, a szerető család apa, ifjabbik Christopher, az okos báty, Catherine, a főhősünk, aki balerina akar lenni, és két kisebb iker Cory és Carrie. Igen, a család, mint látjuk imádja a C betűs kezdőneveket. Mind gyönyörűek, mind szőkék és kék szeműek, a szomszédok Dresden babáknak hívják őket, irigylésre méltó életük van. Ha anyuci egy kicsit túl sokat is törődik a külsejével, ugyan mi az, hiszen szeret itt mindenki mindenkit. Ám egy napon a családfő autóbalesetben meghal, és innentől kezdve a tökéletes családi idill megtörik. Édesanyjuk picit összeomlik, de hát ez várható is, végül a szüleihez fordul, és sok-sok levél után a vonakodó nagyszülők készek arra, hogy b

J. M. Barrie: Pán Péter

Hogy akadtam rá: Egyszer volt, hol nem volt sorozat rajongója vagyok és ott beleszerettem Pán Péterbe. Úgy általában az egészről: „Nem létezett náluk boldogabb család, amíg meg nem érkezett Pán Péter.” Ilyen és hasonló baljóslatú mondatok tűzdelik a szöveget, míg megismerjük az átlagos, angol családot, Darlingékat. Nincs túl sok pénzük, a felnőttek házassága nem éppen szerelmen alapul, de van három gyerekük, akik nagyszerű képzelőerővel rendelkeznek. Mrs. Darling, miközben a szokásos anyai teendőket végzi és rendbe teszi esténként a gyermekei elméjét, Wendy, egyetlen lánya képzeletében meglát egy fura nevet, Pán Péterét. Bár a gyerekek váltig állítják, hogy sosem látták Pétert, és a szülők megrögzötten hiszik, hogy ez valami kiskori képzelgés, mégis Mrs. Darling, mintha maga is emlékezne Péterre. Aztán egyik este megjelenik egy levelekbe öltözött fiú, és szerencsétlenül elveszti az árnyékát, amit végül Wendy segít neki visszarakni. Péter, mivel annyira lenyűgözi a lány, ú