Ugrás a fő tartalomra

Sorozatok, amiket abbahagynék, ha nem lennék mazochista

Mindenki van úgy, hogy letesz egy sorozatot, mert vagy nem tetszik neki az első része, vagy időközben megutálja. És vannak azok, akik ezt nem tudják megtenni, mert mazochisták. Jómagam és húgom, meg még Nancy is néha (ő főleg a Vámpírnaplókkal) ilyenek vagyunk. Vagy azért, mert adunk esélyt az íróknak (pl. Melissa Marral ezt tettem, és nem bántam meg), vagy csak szimplán azért, mert megpróbáljuk megérteni, miért olyan híres ez a sorozat (Éjszaka Háza), de néha érthetetlen okokból folytatjuk (Vámpírnaplók), szóval összeírtam azokat a sorozatokat, amiket ha ép eszem lenne, abbahagynék. :D Ezt a posztot inspirálta: Nita és Amadea.

Elcserélt: Azért vettem a kezembe, mert azt hittem, zombis horror. Hát… ez egy gyatra tündéres-istenes horror kisvárosos valami. Rettenetesen semmi nem történik benne, csak esik az eső. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 1 RÉSZ. (Remélhetőleg, csak egy rész lesz még hozzá.)

Evernight – Örökéj: Nos, szerintem ez egy igen gyenge vámpíros bentlakásos sulis valami. Azért adtam esélyt neki, mert bármi, ami vámpíros nálam szóba jöhet. Claudia Gray már az elején a híres nagy csattanóval elrontotta az egészet, másfelől meg olyan, mint egy rossz fanfiction. Azért olvasom tovább, mert olvastam mást már Graytől és meglepő, de tud írni. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 1 RÉSZ.

Éjszaka Háza: Mert vámpíros sorozat, és szép a borítója, belekezdtem. Örülök most már, hogy mindig elkerült a boltban, ezért nem tudtam megvenni. Az igazi Mary-Sue fanfictionök, kezdő írók összes hibáit felsorakoztató díszpéldány. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 10 RÉSZ.

Halhatatlanok: Alyson Noel alapjáraton tini (próbálnék szépen fogalmazni) ponyva író? Tini jajj-de-szép-vagyok-okos-vagyok kategóriába író? Maradjunk ennél. Nos, megpróbálkozott fantasyval, mert annyira imádta a kristályokat, kavicsokat, médiumokat és a horoszkópokat. Az első részre öt pontot adtam, mert végre nem volt annyira sablonos, és élveztem. Majd utána bemutatta, hogyan lehet színvonalat csökkenteni drasztikusan. Nem azért, mert a két főhős nem szexelnek (más ezt kifogásolja), hanem mert átváltott az átlag tini irodalomba, ahol teljesen mások a konfliktusok, mint egy fantasyban, így elvágta a sorozatot. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 3 RÉSZ.

Igéző Krónikák (update-elve a neve): Sokan istenítik a Lenyűgöző Teremtményeket, hogy milyen szép és eredeti. Nos, semmi eredeti nincs benne, és annyitól borzongató, hogy esik folyton benne az eső. (Eddig az összes borzongatónak ítélt könyvben, csak ennyi borzongatót találtam… Biztos az amerikaiak félnek az esőtől, nem tudom.) Ráadásul, amit sokan kiemelnek, hogy fiú szemszöges, pont az az egyik elrontott dolog benne, bár az alapötlet jó lenne. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 3 RÉSZ.

Laurel sorozat: Amikor az első rész megjelent Wings – Szárnyak címmel külföldön, már meg akartam venni. Tündéres? Bentlakásos sulis? IDE NEKEM! (Azt hittem, bentlakásos sulis, hát kiderült, hogy nem.) Ráadásul még Meyer is ajánlja, rossz nem lehet! Hát… ennél rosszabbat ritkán olvastam. Alapjában véve kedves Pike elfelejtette milyen 20 évesnek lenni, és a főhős 20 éves, ne tévesszen meg a fülszöveg, a főhős csak azt hiszi magáról, hogy 15, igazából 20. És egy darab 20 éves se viselkedik így, sőt 15 éves se, talán a 10 évesek igen… MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 3 RÉSZ.

The Dark Divine – Fekete Bárány: Szintén nagyon vártam, hiszen végre nem lövik el fülszövegben, hogy milyen lény a főhős pasi. Ja, csak elnevezik Kutya Dánielnek. És a főhős a 13. oldaltól kezdve farkasként, kutyaként utal rá. Mellesleg a történet mitológiája már legendásan rossz, és a baráti köreimben azóta is az urbatokat emlegetjük. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 2 RÉSZ.

The Hollow (A völgy sorozat): Azért kezdtem bele, mert valami dark fantasyra vágytam, és oda van sorolva. Hát ez minden, csak az nem, ez egy rohadt szakácskönyv. Az alapötlet jó lenne, csak az első rész egy 540 oldalas prológus, így remélem, hogy lesz valami történés már a további részekben. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 2 RÉSZ.

Vámpírnaplók: A sorozat miatt kezdtem el olvasni. Pár ember tudhatja, hogy annyira fanatikus voltam, hogy még feliratot is fordítottam a Vámpírnaplókhoz. Tudtam, hogy teljesen más a könyvsorozat, nem azért nem tetszik. Oké, hogy 1992-ben ez még menő lehetett, de nem is azzal van a baj, hanem a történet felépítésével. Az első négy rész középszar, aztán megbomlott az írónő elméje. De nem kell félni, folytatja még! MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 4 RÉSZ.

Vámpírnaplók – Stefan Naplói: A sorozatra épült no name írók által írt regénysorozat. Mivel nem Smith írta, adtam neki egy esélyt, de megszenvedte az átlagos sorozatból könyv típusú regények hibáit. A második rész borzalmasan nevetséges volt és már az első sem volt tökéletes, de azért nem volt szörnyű. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE ??? RÉSZ. Elvileg három részes lett volna, a 3-at most olvasom, de a hátulján vidáman hirdetik, hogy a következő részből kaphatunk sneak peekeket.

Zárójelben idetenném a következőket, bár még nem olvastam el az első részt sem, mert annyira rossznak találtam őket, de ígérem befejezem őket:

Csitt, Csitt: Nem értem, mi a felhajtás körülötte, sablon, ráadásul rosszul megszerkesztett valami. Egyszer csak kivégzem és talán a vége jobb lesz, mint az első pár száz oldal. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 3 RÉSZ.

Kékvérűek: Melissa de la Cruz mindent tud, csak írni nem, ezt bebizonyította nekem egy másik írásával, egy novellával. Rémes, és még a Vámpírnaplókat is alulmúlja. De mondták nekem, hogy "hé figyelj, ebben a sorozatban van vérfertőzés, angyalok, vámpírok és még Lucifer is." Mindenki tudja, hogy szeretem a vámpírokat, imádom a vérfertőzéses sztorikat és Lucifer a szívszerelmem. Hát... majd jön a kritika az első részről, ha végre befejezem. MÉG HÁTRAVAN BELŐLE 7 RÉSZ. (De az írónő kijelentette, hogy sosem lesz vége, szóval ezzel szívni fogok rendesen. :D)

Időközben (május 19.) elolvastam még két sorozat első darabját, amiket nyugodt szívvel teszek ide kiegészítésként:

Angyalcsillag:
Igazából el sem akartam olvasni a könyvet, túl sablonosnak találtam a fülszöveget, hiába az angyalos téma, ami nagy kedvencem. Majd Kelly felhívta rá a figyelmem, hogy ez igazi Mazochista Moly vacsora, és ha azt mondtam az Éjszaka Házára, hogy mintája a rosszul felépített/megírt sztorinak, akkor erre már nem találok szavakat. Szerintem egy 14 éves író tollából származhat.

Bűbájösvény: Azaz Jenna Black tündéres sorozata a Kelly kiadótól. Minden kiadónak vannak jó és rossz sorozatai, és most sajnos sikerült a rossz kategóriába nyúlnia a Kellynek. Az a csodálatos dolog a Káprázatban, hogy lehet könnyedén olvasni, viszont se nem tündéres, se nem komoly (ahogyan előadja magát a fülszövegben a sztori), és csak tátott szájjal állok előtte, hogy ez mitől siker odakint.

Megjegyzések

  1. Szeretem az ilyen és ehhez hasonló posztjaidat :D, mindig jókat virulok rajtuk XD
    Tudom, hogy te sem vagy a rossznak elrontója, úgyhogy kitartást a sorozatokhoz...
    (Csak a végén nehogy egy olyan "terápiás" csoportba kerüljünk, mint Kyle Kingsbury, csak az a csoport a "Mazochista Molyok" csapata lenne, röviden: MM) XD

    VálaszTörlés
  2. Jó kis összefogalálás volt:)

    Én nem kegyelmezek az unalmas sorozatoknak: abbahagyom, oszt kész. Anita Blake nálam egy részt ért meg, de az Éjszaka házából is bőven elegem volt első körben, hát hogy a többit már ne is említsem.
    Egy dolgot nem értek csak: Miért kell mindenből sorozatot csinálni?

    VálaszTörlés
  3. Részemről nincs az az isten hogy a Csitt, Csitt című rettenet folytatásait elolvassam.
    Vámpírnaplók meg egy vicc, 3 részt végigszenvedtem, de hogy minek...
    Köszönöm ezt a jó összefoglalást, hála neked megkímélem magam 1-2 csalódástól!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Kedvenc disztópiás/poszt-apokaliptikus regény

A LISTA FOLYAMATOSAN FRISSÜL! (utoljára frissítve 2016. május 22 .) 10. James Dashner: Az útvesztő (ifjúsági, 3 részes sorozat) Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK… …megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is. James Dashner tril

V. C. Andrews: Virágok a Padláson

Hogy akadtam rá: Mivel fura érdeklődési köröm van, sokszor belebotlottam ebbe a könyvbe, végül egy német lány javasolta, hogy olvassam el (egyezik az ízlésünk), mivel úgy gondolta, hogy imádnám. Úgy általában az egészről: Adott nekünk a Dollangager család, akik abszolút tökéletesek. Ott van Corrine, a gyönyörű anya, Christopher, a szerető család apa, ifjabbik Christopher, az okos báty, Catherine, a főhősünk, aki balerina akar lenni, és két kisebb iker Cory és Carrie. Igen, a család, mint látjuk imádja a C betűs kezdőneveket. Mind gyönyörűek, mind szőkék és kék szeműek, a szomszédok Dresden babáknak hívják őket, irigylésre méltó életük van. Ha anyuci egy kicsit túl sokat is törődik a külsejével, ugyan mi az, hiszen szeret itt mindenki mindenkit. Ám egy napon a családfő autóbalesetben meghal, és innentől kezdve a tökéletes családi idill megtörik. Édesanyjuk picit összeomlik, de hát ez várható is, végül a szüleihez fordul, és sok-sok levél után a vonakodó nagyszülők készek arra, hogy b

J. M. Barrie: Pán Péter

Hogy akadtam rá: Egyszer volt, hol nem volt sorozat rajongója vagyok és ott beleszerettem Pán Péterbe. Úgy általában az egészről: „Nem létezett náluk boldogabb család, amíg meg nem érkezett Pán Péter.” Ilyen és hasonló baljóslatú mondatok tűzdelik a szöveget, míg megismerjük az átlagos, angol családot, Darlingékat. Nincs túl sok pénzük, a felnőttek házassága nem éppen szerelmen alapul, de van három gyerekük, akik nagyszerű képzelőerővel rendelkeznek. Mrs. Darling, miközben a szokásos anyai teendőket végzi és rendbe teszi esténként a gyermekei elméjét, Wendy, egyetlen lánya képzeletében meglát egy fura nevet, Pán Péterét. Bár a gyerekek váltig állítják, hogy sosem látták Pétert, és a szülők megrögzötten hiszik, hogy ez valami kiskori képzelgés, mégis Mrs. Darling, mintha maga is emlékezne Péterre. Aztán egyik este megjelenik egy levelekbe öltözött fiú, és szerencsétlenül elveszti az árnyékát, amit végül Wendy segít neki visszarakni. Péter, mivel annyira lenyűgözi a lány, ú